Walking Tall

Handling: När Chris Vaughn (The Rock), en före detta elitsoldat, efter många år återvänder till sin hemstad har mycket förändrats. Numera präglar våld och droger vardagen i den tidigare lugna småstaden och efter att Vaughn blivit utsedd till polischef bestämmer han sig för att med alla medel återställa ordningen i sin hemstad...

Regissör: Kevin Bray
John Stewart
Eric Breker
Ryan Robbins
Michael Adamthwaite

Helt okej underhållning med en ( för en gångs skull) bra The Rock. Detta är ju en roll som är som klippt och skuren för "Klippan", snubben kommer hem och upptäcker att inget är som det brukade, han skakar om stället och folk blir upprörda. Ja ni kan ju tänka er hur det kommer sluta. Inget nytt med den här filmen alltså, eller jo, kanske Knoxville, för han är verkligen bra och rolig i sin roll. Han lyfter filmen rejält, från en tvåa till en trea.

slizy

The Rock spelar här Chris Vaugn som återvänder till sin hemstad där det inte är sig likt med droger inblandade. En kort film och tur är väl det. Kändes lite tamt och kortfattat, en hel del action men det kändes inte bra ändå!

Venom-

Första halvan av filmen skulle jag vilja sätta 3.5/5 på, de är andra halvan av filmen som förstör hela filmen, massa dåliga scener osv.
Första halvan var mer seriös och allvarlig, totalt sett så tyckte jag filmen var lite mer än okej, tycker den va värd en stark 2a, bra skådespelare även fast Johnny Knoxville inte passade in i filmen riktigt, de blev mer komedi och oseriöst då.

en rätt så bra film me the rock som passar ypperligt i den här rollen men ja vägrar se uppföljarna.

Ganska värdelös. Klyschig action med The Rock i huvudrollen och han är ungefär lika dålig som vanligt.

Milla86

Ingen film som gjorde något vidare intryck på mig. Mycket våld och orättvisa behandlingar, men filmen visar att godheten ändå segrar till sist. Även om den inte helt och hållet alltid följer lagen...

Frida_OSX

Bra action rulle med indlanblandad humor. En bra The rock tills med de andra skådespelarna.
Helt klart sevärd.

slizy

Väldigt bra actionfilm med humoristiska inslag. Jag tyckte om den här filmen faktiskt. Bra soundtrack och jättebra skådespelare!

Biopremiär: 2004-07-23

Sheriffen rensar stan (1973)
Walking Tall - The Payback (2007)
Walking Tall - Lone Justice (2007)