One Hour Photo

Handling: Sy Parrish är en ensam och tillbakadragen man, som hela sitt vuxna liv har arbetat i en fotobutik. Den ensamme Sy lever sitt liv genom sitt arbete och han fascineras framförallt av familjen Yorkins foton som han har framkallat i åratal. Men intresset övergår i besatthet och Sy utvecklar en ohälsosam relation till familjen.

År: 2002
Jim Rash
Nick Searcy
Dave Engfer

Nikita

Den här filmen har ett annorlunda upplägg, och det är inte ofta Robin Williams tar sej an sådana här roller.
Till skillnad mot en viss, eller kanske flera andra medlemmar, så tror jag knappast att den karaktär som Williams gestaltar är psykopat, ty det framgår att han har känslor, och sådana är psykopater i regel utan.

BlackHawk

en film som jag trodde skulle vara mycket bättre. Den börjar bra men efter första 20 minuterna så händer inte så mkt och den blir bara sämre och sämre. Man får inte lära känna de andra karaktärerna (förutom Sy) vilket gör att den känns väldigt oengagerad. Detta hade kunnat bli något intressant men tyvärr.

Den blir riktigt seg på viss ställen och slutet är snabbt och dåligt.

Social__Distortion

Okej film. Robin Williams är bra och storyn okej.. rätt spännande och underhållande. Klar 3.a

sara-H

En dålig film. Den handlar typ om ingenting. Mesig och långtråkig.

MaliciousDelight

Obehaglig film.
Men samtidigt känns Sy så ensam, så att jag känner empati för honom.
Bra handling.

Robin Williams gör en bra roll som Sy, man tycker synd om honom, och man vet inte om man ska tycka at han är smart eller dum...hmm men på nått sätt så är han ändå smart.

Ja filmen var lite skum i allafall, inte alls vad ag hadde förväntata mig, men det kan ju va både posetivt och negativt.
Men jag tyckte filmen var helt okej...får en stark 2

Gripande och obehaglig film. Robin Williams är superb som enstörningen Sy och visar att han lugnt kan vara allvarlig och inte bara rolig, som han oftast brukar vara.