Shakespeare in Love

Handling: Den unge Shakespeare är saknar både pengar och idéer. Han behöver inspiration, och det får han då den unga adelsdamen Viola kommer i hans väg. Dessvärre är Viola bortlovad till en annan man.

År: 1998

Judi Dench
Bridget McConnell
Ben Affleck

Chizzy

Mycket vacker film. Den gör mig mer nyfiken på Shakespeare och det han har skrivit.

filmernas härskare

helt enkelt genialiskt. jag fick, av denna underbart galna film, en ny syn på att göra en vacker och rolig film. Lite väl lång för sitt innehåll, men det spelar ingen roll idenna fantastiskt smarta film!

Nr 100 på min Topp 250. En klar 4:a.

Taglines: ...A Comedy About the Greatest Love Story Almost Never Told... / Love is the only inspiration.

Underbar faction-filmatisering (blandning av fiction och verkliga fakta) m lysande skådespelarinsatser. Joseph Fiennes bästa roll hittills? Intressant historia som berör och för handlingen framåt. Charmig blandning av komedi och romantik.

Trivia: An oft-delayed production, both Kevin Reynolds and Kenneth Branagh were both sought to direct.

Kärlekshistoria som väcker känslor. Vacker film som alla kan komma att tycka om. En positiv överraskning.

Regndroppe

Helt ok film. Består av kärlek och Shakspear, vilket passande namn "Shakspear in love" är!
kan inte undkomma att berömma skådespelarna

TheHobbit

Gillas!
Mest på grund av min svaghet för kärleksfilmer och söta skådisar. Men vafan, jo! Jag gillar den faktiskt.
Kan erkänna att det fanns stunder som var lite trista, men allt som allt så är detta en riktigt söt och bra film med härliga repliker och extrema kläder.

I like!

Cammie

Otroligt söt film! Enkel, men ändå genial och med skådespelare som lyser upp duken. För första gången tycker jag att Shakespeares ord är riktigt vackra.

eliiiin

En helt okej film med bra skådespelare, men den blir för tråkig i längden. En svag trea!

en mycket bra film faktiskt en riktig klassiker som är värd att se

nja sådär film den liksom är bra men den är överdriven!