Phantoms

2,3

Handling: En semestervistelse i den lilla staden Snowfield förvandlas till en mardröm för systrarna Lisa och Jennifer. Invånarna är antingen döda eller försvunna och tillsammans med den lokale sheriffen tvingas systrarna ta upp kampen med demoner mer fasansfulla än någon kunnat föreställa sig. Välgjord rysare baserad på en bestseller av Dean Koontz.

År: 1998

John Hammil
John Scott Clough
Michael DeLorenzo
William Hahn

Läste boken för inte så länge sedan. Filmen följde den ganska bra, men det fanns inga större spänningsmoment kvar för mig. En 3:a ändå eftersom den nog kan vara mer spännande om man inte läst boken.

Shadowfax

Jag älskar boken, men filmatiseringen är skrattretandes dålig. Effekterna borde ha kunnat vara bättre, även skådespelarnas prestationer. Ingen övertygar. Allt är dåligt. Usch.

Mitten av filmen var bäst och o'toole ger ju som vanligt guldkant åt sina karaktärer.

Usssccchhh vilken usel film. Så avskyvärd att man vill spy.

Dan banan

Fråga mig inte varför jag tillåter så mycket som en tvåa till den här rysaren.
Oimponerande effekter, irriterande skådisar och en story jag inte kan annat än förakta.
Endast sekvensvis bli det en spännings-servering som får mig intresserad.

Dialogerna är också urkassa och patetiska, men det finns som sagt den där lilla kvalitée-biten som räddar Phantoms från en etta.

Inte medioker helt igenom.

Rätt lyckad film,bra spel av Ben Affleck och intresant handling men även smått överdriven.

"Monstren" eller vad man nu ska kalla dom kändes ganska tagna från Children of the corn för er som sett dom så vet ni att dom inte är något att skryta om.

Slutet,där kommer det andra minuset.Hela filmen har en viss spänning men slutet är en katastrof.

Kanske sevärd för en kväll,vem vet?
En tvåa får det bli hur som helst.

rednaxela

Filmen börjar bra men när de tar upp allt om epedemier och liknande blir den bara dålig.rekommenderas ej.