Flugornas herre

Handling: Nyinspelning av Goldings grymma berättelse om ett tjugotal unga pojkar som lider skeppsbrott och hamnar utan vuxna på en öde ö. Efter ett tag förvandlas de till vildar...

År: 1990
Vincent Amabile
David Weinstein
Chuck Bell

Keyser Soze

Ingen jättebra film men inte heller på något sätt dålig. Kan tänka mig att boken är bättre då de psykologiska aspekterna av det som sker förmodligen blir mer logiska där. Svårt att lämnas oberörd av denna film då den är väldigt medryckande och därför kan den rekommenderas.

Silverpilen

En väldigt bra, tankeväckande och hemsk film! Man mår riktigt illa av hur barnen utvecklas till monster! Barn kan också bli psykopater! Har dock varken sett den äldre versionen eller läst boken så jag kan inte säga om den här versionen är bättre än de andra. Men denna är som sagt mycket bra!

Landar på en stark trea!

Tycker att denna var bättre än den äldre versionen. Moderniserad, och vissa scener hade gjorts bättre. Men den här var mycket blodigare än den gamla.

ToxicAvenger

Grym, brutal och otäck film.

majzzan

Säkert en bra film såg den i skolan många år sen den har ju ett bar budskap menjag hade så svårt för den gillade den inte.

en helt okej film. Bra insatser av skådespelare

Evenstar_92

Vi läste den här boken på engelskan, första året i gymnasiet. Och boken var riktigt bra faktiskt, skilldrade hur galna några av de där pojkarna blev på ön och en massa. Men i filmen var mycket ändrat, och barnen blev inte psykopatiska, de blev typ mer... jag vet inte. Det var liksom inget speciellt med filmen, tycker de borde göras en RIKTIG version av den här.

Bra film om mobbning den är jätte hämsk.

Flugornas herre (1963)