Killer, The

3,9

Handling: En desillusionerad lönnmördare bestämmer sig för att göra ett sista jobb för att med hjälp av pengarna kunna hjälpa en sångerska han tidigare gjort blind. Det visar sig dock att jobbet är komplicerat...

Orginaltiteln betyder ungefär "Två hjältars blodsuthjutelse" (dvs fokus läggs på relationsdelen av filmen).

År: 1989
Siu-Hung Ng
Sing Yeung
Siu Hung Ngan
Kwong Leung Wong

Klassisk John Woo. Såg den för första gången för många år sedan och blev riktigt impad av Woo's känsla och förmåga att få ihop så balla actionscener. Mycket slow-mo och blod. En aning fånigt emellanåt men inget man bryr sig om. Hård och nästan medvetet överdriven slutscen.

Timoti

En grym film av John Woo. Mycket action, skoningslös och har faktiskt lite hjärta också. Amerikanarna har försökt att kopiera av den här filmen. Som att slänga sig på rygg och att skjuta ned alla. Filmen levde upp till mina förväntninga. Jag rekomenderar den här filmen starkt.

yulaw

En av dom bäta Hong Kong filmer jag sett även en av dom bästa Action filmer jag sett. Jhon Woo vissar ännu en gång att han är kung av action, den vackra musiken, dom passande slowmotion sekvenserna och dom ständigt ljudande pistolerna gör detta till en riktigt bra film.

den här plus hard boiled och a better tommorow e johns bästa HK filmer..snygg film igenom hela filmen..slutet e som hard boiled brakar ur i en actionporr som aldrig förr..slutet va oförutsebart..finns det nåt dålig me filmen?nee tror inte det

stark femma

Angelus

ett av de sämre hong kong filmerna av John Woo, dåligtskådespeleri, ok story, coola action scener, slutet var rent skit

The Killer är en grymt bra film! Det är härliga artister i en blandning av action och spänning när det är som bäst. Grym stridskoreografi, snyggt foto, välplacerad musik, ja allt passar in oerhört bra i varje scen. Dessutom så är handlingen väluttänkt och orginell. Jag gillar verkligen karaktärsutvecklingen och dialogerna som bidrar till både spänning och utveckling i den smarta handling.

Allt som allt är detta en stenhård actionrulle som är bland det bästa som gjorts i actiongenren, någonsin. =)

yulaw

Timoti

Rune

Snygg action film med väldigt många döda.