Sleepwalker

Handling: Arkitekten Ulrik bor med fru och barn i en trivsam förort. Ulriks fridfulla tillvaro slås i spillror när han vaknar upp en morgon och upptäcker att frun och ungarna är borta, och hans säng är täckt av blod.

År: 2000
Conny Anderson
Christoffer Edström
Viktor Friberg

axe12_100

Helt underbar rulle! Jag kan bara inte hålla med andra som har satt ett lågt betyg på denna film! När jag såg trailern för Sleepwalker för länge sedan nu, då blev jag intresserad. Sedan när jag såg filmen satt jag faktiskt och rös av välbehag. Jag tycker om svenskproducerade skräckfilmer, därför att de kommer mycket närmare än när man ser en amerikansk rulle, med de skådisarna kan man inte identifiera sig med. Tycker också om den svenska filmen Besökarna, men tycker ändå att den är miltals ifrån Sleepwalker...

För rörig, absolut - och med samma fega utväg i slutet som har upprepats ALLDELES för många gånger. Skådespelarna är okej, särskilt Tuva Novotny - men det hjälper inte filmen hela vägen.

tosslan

Oerhört spännande, svensk film. Suveränt gjord, jag satt på helspänn igenom hela filmen och hade ingen anning om hur det skulle sluta. Tyvärr minns jag mest vilka jag såg den med och vart, men jag skulle definitivt vilja se den igen!

Venschla

Efter ett tag så känns det som om det är jag som tittar på film i sömnen.

hade lite högre förväntingar, men den är rakt igenom dålig. en b-film och det kommer man inte ifrån.

Indy_92

Filmen bättrar på sig mot slutet,men det räcker inte..

Känns lite B-film över det hela, men jag gillar den ändå. Den är faktiskt lite otäck och har ett oförutsägbart slut. Tuva Novotny är bra som vanligt.

Life_is_so_blue

En mycket bra svensk film med Tuva novoutny..
Kommer kanske bli en svensk klassiker om jag fick bestämma..
Mångabra scener och effekter!
En stark stark 5:a!

Wookad

Tråkig svensk film, inget jag rekommenderar.