Anacondas - The Hunt for the Blood Orchid

Handling: En gastkramande film om en grupp forskare ger sig ut på en expedition bland Borneos djungler. Deras mål är att finna den blodröda orkidén - en blomma som sägs innehålla ett serum som kan förlänga livet för den som dricker det.

Men i djungeln gömmer sig dock någonting helt annat och betydligt farligare. De finner sig fångade mitt bland en grupp anakondor som av den blodröda orkidén blivit radikalt större, snabbare och mer intelligenta. Jakten på ett längre liv förvandlas snabbt till en flykt för livet.

Regissör: Dwight H. Little

Khoa Do
Aireti
Andre Tandjung

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Tja ... skådespelarna imponerade ju inte överdrivet mycket, men jag måste säga att man har byggt upp en mycket otäck och fascinerande miljö. Den var mycket spännande och har uppenbarligen krävt en del arbete.

Ser man utöver det är filmen tyvärr väldigt förutsägbar och manuset har skådats några gånger förr. Det levererar inte mycket mer än en typisk b-rysare där man lätt kan räkna ut vilka som stryker med och vilka som överlever. Relativt god underhållning och några tänkvärda scener, men jag kräver lite mer än så för att ge en film en trea.
"We're in the middle of the jungle, Jack. At this point your authority is what we say it is."

kaj08

Haha... Halvkomisk skräckrulle om jätteormar som ställer till det för en expedition ute i djungeln. Det verkar ganska påkostat och miljöerna är väldigt fina. Själva storyn är dock bara dum och ologisk, och skådespelarna är pinsamt usla.

Det hela blir ändå rätt hyfsat, om man bortser från allt som bara är otroligt dumt o förutsägbart. Har man börjat titta på filmen vill man gärna se klart den, även om den knappast kan anklagas för att vara djup. betyget landar på en medel 2-a.

Detta är alltså den fristående uppföljaren på suveräna "Anaconda". Gillade man inte första filmen ser jag ingen anledning till att se den här. Filmen består av massor med klyschor och manuset är som det brukar vara, lite småkorkat och ooriginellt. Trots detta så får man det man förväntar sig och nu vid 2004 har verkligen effekterna fått riktigt hög klass. Den är värd att se bara för det.

lite läbbig var den men hade väl en del ljusa stunder

Angelus

Detta är alltså om jag har förstått rätt en fristående uppföljare till den godkända filmen Anakonda, denna e lite bättre, snygga scener, medelmåttigt skådespeleri, spännande men förutsigbart

Trodde att filmen skulle va bättre än va den va när jag läste om den. Den är bra, absolut men trodde den skulle va snäppet bättre. Och vilka jäka TÄNDER Anacondorna hadde då, jösses *suck*. Men filmen får ändå en svag 3:a

Bilbo_one

Ja du vad ska man säga filmen är så dålig att den blir bra. Den får en 3:a

TheHobbit

För det första: Anacondor ser då INTE ut sådär! Trust me, fejk! Men det var nog det enda (stora) problemet. Jag gillade skådespelarna en hel del, bra val. Och filmen blev heller inte långtråkig utan man var med hela tiden.
Helt OK.

kaj08

En hyfsat spännande hjärndöd rulle. Manuset var väl sådär och skådespeleriet mediokert, men den dög.

Biopremiär: 2004-12-10

Anakonda (1997)
Anacondas: Trail of Blood (2009)