Titta vi flyger

3,6

Handling: Flygvärdinnan Elaine gör slut med sin pojkvän Ted. Han blir förtvivlad och bestämmer sig för att köpa en flygbiljett för att hamna på samma plan som hon. Väl ombord drabbas de flesta av passagerarna av matförgiftning och Ted, som varit pilot, griper in för att rädda situationen.

År: 1980

Peter Graves
Leslie Nielsen
Ethel Merman

Copyright Paramount Pictures

Hjärnorna bakom många komiska fullträffar levererar som vanligt. Filmen är riktigt rolig och exakt min humor. Skämt raddas på stup i kvarten och skrattfaktorn är på hög nivå. Nielsen intåg i filmen är underbart och han är som vanligt en komisk gud och raddar upp makalösa repliker och mimspel. Lättsed och extremt underhållande film som förtjänar en fyra.

Helt underbar klassiker! Älskar den.

movie-king

en av dom bästa komedierna jag sett!!
kanske den bästa.

IDie

Jag har säkert sett den här filmen tio gånger! Hela filmen är ett stort skämt! Och ett roligt sådant ;)

Sallee

Titta vi flyger är en parodi på filmer som syskrapsan brinner, Airport - flygplatsen och En sekund från döden. De här är en mycket bra komisk film som jag tycker verkligen om. Handlingen, dialogerna, karaktärerna är grymt löjliga, men så underbara. Leslie Nielsen gör en mycket härlig roll, den absolut bästa måste nog ha varit Johnny Hinshaw (Stephen Stucker) som i slutminutrarna dra ur sladden ur eltaget och säger att han bara skämtar..

Titta vi flyger, bjuder som sagt på många härliga dialoger och många härliga scener. En film jag kan tänka mig ser flera gånger.

Johnny: The tower, the tower! Rapunzel, Rapunzel!

Betyget hamnar på +3
Sevärd. Ett tips är att se Top Secret ! med Val Kilmer. En film som Jim Abrahams och David Zucker även har regisserat.

Corpral EVIL

Ha ha roligaste film som gjorts! Är en klassiker. Måste ses om man gillar komedi! Leslie Nielsen & Lloyd Bridges är 2 av världens roligaste och att få se dom i samma film är ju hur kul som hälst!

Getosten

Scenen med autopiloten tar ju ändå priset!

truls

HaHa , en mycket rolig film!

Nu flyger vi ännu högre (1983)