Subway

Handling: Lambert gör en kassaskåpssprängare som kommer över några viktiga brev. När han försöker sälja dem råkar han riktigt illa ut och får både yrkesmördare och halva Paris poliskår efter sig. Franskt kriminaläventyr, fyllt med klichéer men oerhört läckert gjort med bra foto, tempo och häftig rockmusik. Större delen av filmen utspelar sig för övrigt i tunnelbanemiljö.

År: 1985

Arthur Simms
Michel D'Oz
Alain Guillard
Jimmy Blanche

skönsnygg film med bra musik och detaljer!

om man som jag föredrar sk8boarding före inlines-åkning så måste man ändå älska rullskridsko åkningen här.

bra intro är det på filmen också föresten!

struwe

Det var länge sen jag såg filmen.Jag kommer mest ihåg rullskridskojakten.Tyckte den var lite seg ibland minns jag.möjligt jag skulle tycka anorlunda idag.godkänd

Tidig Besson som redan här har hans fina bildkänsla. Snyggt gjord men en aning udda. Ser man på Besson nu så är han inblandad i produktionen av 20 filmer år 2005-06, avkall på kvaliteten ? Länge sedan man såg Subway så det må hända att betyget höjs vid en omtitt. 2,5 i betyg.

skönsnygg film med bra musik och detaljer!

bra intro är det på filmen också föresten!