Hero

3,7

Handling: Filmen utspelas i Kina när Quin, den förste blivande kejsaren är i färd med att erövra det krigshärjade landet. Tre av hans mest ivriga motståndare gör allt för att försöka mörda honom...

År: 2002

Ziyi Zhang
Daoming Chen
Donnie Yen

Royban

Visuellt bländande film... vacker helt enkelt, med mycket bra musik och skådespelarinsatser, samt en intressant berättarstruktur (även om vi sett det förr).
Att varje liten berättelse har en egen färg tilldelad sig är intressant, och i det kan man givetvis läsa en hel del.

Sensmoralen tål dock att ifrågasättas.

Väldigt stark fyra.

Jollanboll

Helt klart en av de bäst gjorda filmerna någonsin! Man kan nästan säga att den har allt! Musiken, fotot och effekterna är makalösa.

Allt detta skiftar genom scen till scen och ger en välbehaglig känsla genom hela filmen. Att filmhandlingen skiftar genom tre olika historier gör den ännu mer intressant. Slutet är också värd en liten hyllning. Helt klart en av mina favoritfilmer då jag gillar dessa typer av historier. Det enda lite svaga i denna film är väl att den blir lite monoton då filmen ska skildra de tre berättelserna, men den lyckas ändå trollbinda mig: Bra jobb av Tony Leung Chiu och Wai Ziyi Zhang (som alltid är bra)

Hero som kommer efter Crouching tiger är väldigt lik Crouching på många sätt, filmen är vackrare och musiken ger en starkare effekt. Men handlingen är väldigt krånglig, man luras hela tiden och det förstör stämningen, i ena stunden gick det till si och den andra så. Fotot är väldigt snyggt i den här filmen, så om man vill se en snygg film med snygga fighting-scener och färgsprakande scener med virvlande löv då ska man se den här filmen, efter att ha gjort Crouching tiger vill de fortsätta till en annan nivå, de borde stannat där de var och inte gjort filmen allt för överdriven.

KarinLovisa

Vad handlade den om? Jo, en snubbe såg till att bli kung över hela Kina... men hur hängde det ihop med: "jag ska ha en rött på mig i morgon ska du också det?" och: "nu ska vi slåss. varför? för att."

om handlingen hade vart bättre så hade betyg hamnat på högre men nej handlingen e för krångligt för att man ska bry sej

svag 2

Ninnie

Underbart foto och vackra färger.

Det är ofattbart vad höga betyg denna film fått. Det är nog för att många gillar filmer där folk slåss o fajtas med massa "häftiga" svärd. Tyvärr tycker inte jag det är lika häftigt. Historien i sig är också den grymt ointressant. Nej, det här får bli en klar etta!

Jollanboll

Ett riktigt visuellt mästerverk, men handlingen håller inte riktigt enligt mig. Det är speciellt de jobbiga kinesiska mentaliteterna som stör mig så oerhört. Jag klarar helt enkelt inte av alla dessa genomkorkade pliktetiker som ska göra ALLT för "det större ändamålet". Med det sagt så är filmen riktigt fräck, välgjord och helt klart sevärd.

Världens Vackraste film helt klart. Effekterna, musiken och fotot är mästerverk gånger 100. Bra historia, bra skådespelare och så klart vackert filmat.