Bridget Jones dagbok

Handling: På nyårsdagens morgon vaknar den drygt 30-åriga Bridget med en praktfull baksmälla. Fortfarande singel, helt oförmögen att få någon ordning på sitt röriga liv och alltid så förbannat otursförföljd. Hon ger sig själv nyårslöftena att sluta röka, att banta, att sluta fantisera om sin chef och att hitta en "snygg och förnuftig kille". Men Bridget bryter ständigt sina löften till sig själv. För det är minsann inte så lätt att få ordning på sitt liv när man ständigt gör bort sig.

År: 2001
Patrick Barlow
Honor Blackman
Neil Pearson

Keyser Soze

Otäckt dålig film. Slarvig gjord med en plastig (d v s att det inte känns verkligt) handling och framförallt dialog. Det enda som var bra var vissa av ljudspåren och att filmen var kort, så att eländet tog slut snabbt.

Kanske ska läsa boken, som ju lär vara bra, för filmen gör den troligen inte rättvisa.

Savannah

Skojig film som främst tilltalar tjejer. Zellwegger är mindre jobbig än vanligt i denna rulle, och Grant är betydligt mindre charmig än annars - omväxling förnöjer! En komedi som passar perfekt för en tjejkväll, men kanske inte för en date - Zellwegers extrakilon kanske blir för mycket för killarnas del...suck! Hoppas tvåan är lika bra.

Riktigt bra och intressant film som man gärna ser om och om igen. Renée Zellweger är bara hur gullig som helst i den här filmen!

Favoritscenen är väll när hon springer i bara linne och trosor ute. :) Inte för klädselns skull :P men för att hon anstränger sig så mycket. Det är gulligt.

janne lindh

Fånig och krystad komedi som egendomligt nog fått kultstatus. Hugh Grant och Colin Firth misslyckas totalt som "beundrare" medan utmärkta Renee Zellweger i huvudrollen räddar filmen från katastrof.

Bilbo_one

En bra och ganska gullig film med bra story. Klar trea

Något bättre än ettan men jag gillar inte den här sortens psykopatfilmer. Mest eftersom det inte finns något övernaturligt i dem och därför skulle kunna hända på riktigt.

Funkar bra men det är ingen direkt favorit. Småmysig!

Desperat

Det var ett bra tag sedan jag såg filmen, men jag minns att den inte var minnesvärd.

Evenstar_92

Åh jag vet inte.
Den här filmen är självklart charmig, jag skrattar rejält.
Men ibland undrar jag om komedier kan bli mer än en trea eller fyra.
Jag tror inte det.

En mycket bra film. Renee Zellweger är mycket bra. även Colin Firth

På spaning med Bridget Jones (2004)
Bridget Jones's Baby (2016)