På spaning med Bridget Jones

Handling: Bridget Jones förälskar sig i den stilige juristen Mark Darcy. Hon misstänker dock att han bedrar henne och när före detta pojkvännen dyker upp och lovar bot och bättring vet Bridget varken ut eller in.

Regissör: Beeban Kidron
Luis Soto
Tom Brooke
James Callis
Shirley Henderson

+ För Renée Zellwegers underbara karaktärstolkning och skratt.
+ För Hugh Grant.
Men det hjälper inte för filmen intresserar mig inte särskilt. Den är inte dålig, men inte min typ av film.

Sofia92

Bättre än den första men annars inte något speciellt, för lite och för fantasilös humor gör att filmen aldrig blir något märkvärdigt. Handlingen är rätt konstig på sina ställen men det är ju Bridget Jones det handlar om så vad kan man vänta sig? Oväntade händelser bjuder filmen på en del och det är väl bra, men det kunde gjorts bättre.

Bilbo_one

Klart sevärd, men nästan detsamma som den förra filmen. Lite annan intrig skulle vara bra men annars en klar trea

+ För Renée Zellwegers underbara karaktärstolkning och skratt.
+ För Hugh Grant.

Jätte bra film, Reéne Zellweger, Colin Firth och Hugh Grant är jättebra i den här filmen. Specielt Colin Firth

redlefto

mästerverk för den som vill se en oerhört läskig skräckfilm med inlevelse och känsla. 5 av 5 toast

Milla86

Åh vilken underbar film! Bridget slutar aldrig att göra intryck på mig. Renée Zellweger är bara SÅ otroligt bra i allt hon gör!

Såg den här filmen på bio i Köpenhamn faktiskt. Inget dåligt val.

Helt okej film. Får en 3:a an mig.

En mycket bra uppföljare, man bara älskar Bridget jones

Biopremiär: 2004-11-19

Bridget Jones dagbok (2001)
Bridget Jones's Baby (2016)