Gosskören

Musik:

Musik:
3,6

Handling: Året är 1948 och Clément Mathieu (Gérard Jugnot), en arbetslös musiklärare får ett jobb på en ungdomsvårdsskola för minderåriga. Han chockas över de hårda rutinerna på skolan och speciellt över de extrema men ineffektiva metoder som skolans rektor Rachin (François Berléand) tillämpar. Mathieu bestämmer sig för att förändra elevernas liv genom att låta dem uppleva musikens kraft och magi.

Regissör: Christophe Barratier
Carole Weiss
Paul Chariéras
Thomas Blumenthal

Getosten

Hmm.. Tycker Gosskören höjs alldeles för mycket till skyarna, det måste jag få sagt.

Det händer i princip ingenting, musiken är nog mest till dem som helt uppskattar körmusik, och jag gav det en chans, men det tilltalade mig inte.

Evenstar_92

Den här skulle vi se på vår franska lektion, var lite skeptisk men den överträffade mig.
Jag gillar den här typen av filmer, namnet får dock filmen att framstå som något mesigt.

Jag tycker så mycket om den här filmen samtidigt som jag tycker så synd om dessa pojkar. En bra fransk är ovanligt att komma över så passa på alla Frankrike-hatare. Det här är grejer det!

Nikita

Helt fantastisk film!

Evenstar_92

Getosten

Flora

oh, den här filmen. jag älskar den. jag hade bara sett slutet på den på tv men jag vart helt fast och rusa ner på stan för att köpa den. Handlingen och miljön är underbart. Skådespeleriet också, jean baptiste. finns knappt ord för att beskriva min kärlek till honom.

men det bästa med filmen är ju självklart musiken. den verkligen berör, har försökt att få tag i soundtracket men utan resultat.

Se den här filmen!!

heroin

Gullig film med fint budskap, MEN, jobbig musik (för oss som inte gillar körmusik) och lite väl långrandig.

Venschla

Jag tror jag diggar franska filmer.

Biopremiär: 2004-10-15