Wedlock

Handling: Frank har blivit dömd för att ha stulit diamanter till ett värde av miljontals dollar och som inte har återfunnits. På fängelset har alla ett explosivt halsband på sig och alla har en okänd partner, vilket gör att kommer de längre än 100 meter från varandra så dör båda två. Frank finner sin partner Tracy och tillsammans rymmer de för att hämta diamanterna, men de blir förföljda av Franks tidigare kollegor som förrådde honom.

År: 1991
Grand L. Bush
Denis Forest
Glenn Plummer
Danny Trejo

helt okej, va lite knäpp och så och de va ingen direkt favorit men helt klart sevärd om man gillar den genren

En -3 som film & i sin egen genre.

Tagline: Trapped in a prison of the future. Betrayed by a woman of his past. Frank Warren is wired to explode.

Smått en kultfilm för oss som såg den då den kom. Gillade den bra då, men märker nu att den var mer B-aktig än vad jag ville minnas. Dock är den tillräckligt bra, kanske mest av nostaligiskäl, för att hamna i DVD-samlingen. Idén är hur som helst väldigt intressant och det är nog det som tilltalar mej mest i denna sci-fi, vilket ju ni som har läst på er läxa vet är min näst bästa favvo-genre. Spännande.

Trivia: -

Arcadia

Segar ihop i andra halvan..grymt bra ändå!

mice_lord

Ganska kul handling, lite smårolig men ingen höjdare.

Timoti

En rätt så bra film! En hederlig action film som är B-aktig.

r_orsen

Wedlock är en anorlunda film som är ganska självklar. Man har lånat mycket från andra filmer som ger den minus. Rutger Hauer är bra men övriga roller duger eller är dåliga. Effekter och ljud är ganska billigt gjort.

Gillade den skarpt som tonåring. Spännande och häftig actionthriller med bra skådespelare. Såna här filmer får jag aldrig nog av.