Ett päron till farsa i Las Vegas

Handling: Ingen kan planera en semester som Clark Griswold. Som den lojala make och hänsynsfulle far han är gör han allt i sin makt för att se till att varje semester familjen gör ska bli den bästa någonsin. Han förutser allt – utom olyckor. Tyvärr är han den förmodligen mest olycksförföljda mannen i Amerika och familjesemestrarna brukar vanligtvis sluta i katastrof. Den här gången tror han sig dock ha hittat en semestervariant där risken för fiasko är minimal. Ett ställe där hela familjen kan underhållas 24 timmar om dygnet utan att själva behöva lägga så mycket som två fingrar i kors: nöjesmetropolen Las Vegas!

År: 1997
Sid Caesar
Julio Oscar Mechoso
Christie Brinkley

Sofia92

Rolig film som ibland blir lite för löjlig dock, men bra underhållning för kvällen. Skådespelet är bra och handlingen är hyffsat intressant. Sevärd film som bjuder på många skratt.

nja, jo rätt okej, en stark 2:a

Irwin

Kul historia om en familjeresa till syndens näste? Barnen är ju äldre, och drabbas som alla andra av Vegas magi.
Clark är som vanligt helkul här med. Synd att Chevy Chase inte gör dessa längre, kul för alla åldrar!

Inte lika rolig som firar jul men den är helt okej.

Natanielgullis

Den var ganska pinsam och dålig... Jag gillade den inte. :(
Den var väldigt förutsägbar...

nja, jo rätt okej, en stark 2:a

Sofia92

Irwin

Kul film, men jag tycker nog att den första filmen är den bästa.

Ram

ojojoj så otroliogt rolig

Ett päron till farsa (1983)
Ett päron till farsa på semester i Europa (1985)
Ett päron till farsa firar jul (1989)
Ett päron till farsa: Nästa generation (2015)