Blood In, Blood Out

3,9

Handling: En storslagen och stark berättelse om två halvbröder och deras kusin, som växer upp som bröder i Los Angeles våldsamma och onda gängvärld. En uppskakande händelse gör att deras vägar skiljs. Paco blir militär och narkotikabekämpare. Miklo hämnar i ett brutalt gäng på San Quentin-fängelset och Cruz blir slav under knarket. Men brödernas blodsband väver samman deras livsbanor, där var och en strävar efter makt och respekt på sitt eget vis.

År: 1993

Tom Towles
Carlos Carrasco
Teddy Wilson
Raymond Cruz

En riktigt stor besvikelse.
Visst, riktigt imponerande story.
Men varken fotot, effekterna samt skådespelet kändes nog övertygande.

Hade även svårt att ta gängens namn på fullaste allvar eftersom 3åringar kommer på bättre namn.

Dom 3 timmarna utav detta blev tillslut alldeles för segt och rörigt.

En tvåa, inte mer.

Okända skådisar som gör en riktigt bra insats. Det var mycket gänguttryck i filmen som etsades fast i minnet. Gillar den här typen av filmer så är den definitivt sevärd. Svag 4:a

Levish_

Alldeles för lång för ett sådand tomt manus. Bratt spelar bra men kan inte lyfta upp filmen som känns mörk och oplanerad under hela de för långa tre timmarna.

En riktigt stor besvikelse.
Visst, riktigt imponerande story.
Men varken fotot, effekterna samt skådespelet kändes nog övertygande.

Dom 3 timmarna utav detta blev tillslut alldeles för segt och rörigt.

En tvåa, inte mer.

så jäkla bra..en av det bästa fängelse filmer ever dock kunde den ha vart 5 timmar som den va planerad från början..visst kunde han som spela miklo spela över men det va bra gjort

Den är helt okej. Skådespelarna är helt okej.

daahniel

bra film bör ses i livet

DuskBringer

Det här är en mycket gripande film om tre vänners utveckling i en gängdominerad del av Los Angeles. Filmen är baserad på chicanon och poeten Jimmy Santiago Bacas självupplevda ungdom och alla tre huvudkaraktärerna är en återspegling av hans eget liv. Handlingen är därför mycket ackurat och realistisk och jag såg i en dokumentär att fängelsedirektören för San Quentin (fängelsescenerna är verkligen filmade härifrån med verkliga interner och enbart åtta skådespelare) efter att ha läst manuskriptet, ska ha utbrustit "Vem har skrivit det här? Detta är sanningen" Personutvecklingen för de tre vännerna är lysande återgiven och skådespelarna gör fenomenala rolltolkningar. I synnerhet Benjamin Bratt vars karaktär förvandlas från en stenhård gängledare till en rigorös knarkspanare. Sammantaget är det här en oerhört stark film som innehåller allt från drama och tårdrypande scener, till action och obehagligt väl återgivna våldsscener och personporträtt av sinnessjuka människor. Det här är kult och jag ger den en mycket stark fyra, på gränsen till femma.

Srbija_

Det är absolut en av mina bästa filmer! Jag gilla allt med den, skådespeleriet alla händelser, helt enkelt ALLT! Favorit skådespelaren var klart Benjamin Bratt (Paco) Riktig tuffing i filmen, och snygg var han med :P För alla som tycker om "gangster/Maffia filmer ska man se klart Blood in Blood out, En jätte bra film ! Vato loco !

Frida_OSX

En stark film om vänskap bröder emellan och hur olika vägar livet kan ta.
Jag tycker att Miklos karaktär (spelad av Damian Chapa) Är väldigt stark.
Denna film får av mig en stark 4.