Sunes sommar

Handling: Sune vill till Grekland på sommarlovet, men då familjen klantade till det på resebyrån blir de ekonomiska resurserna för tunna och familjen får därmed spendera semestern på hemmaplan, något Sune inte alls gillade till en början, men han ändrar snabbt uppfattning då han träffar en flicka...

År: 1993
Gaby Stenberg
Anne-Li Norberg

Copyright SF

Errano

Helt enkelt ett mästerverk! Det finns så mycket humor i denna film.. Vad jag tycker är roligt att en del humor är ju egentligen inte barnanpassad och detta är ju trots allt en familjefilm. Anders & Sören är genialiska. En sak till: Haber, byt från Beck till Rudolf Andersson. Det som dyker upp i mitt huvud nu är när han blåljuger om sin karriär som basketspelare som ung. Det är så löjligt kul och barnsligt. Love!

Olofsson

En trevlig film som handlar om den underbara familjen Andersson som egentligen skulle på resa till Grekland, dock blev det Sverige.

Många bra skådespelare som exempelvis Robert Gustavsson, Peter Haber, Carina Lidbom och Gabriel Odenhammar medverkar.

Agneta 78

En riktigt rolig och underhållande familjefilm=)

Nikita

Denna film är faktiskt riktigt bra gjord; håller än.
Har också läst boken som den bygger på.

jag älskar verkligen Sune-filmerna xD trots att det är för barn, är det roligt att se barnsliga filmer ibland

Milla86

Det här är en film som jag inte sett sedan den kom -93. Vissa scener och repliker har dykt upp under åren och därför kände jag att nu, 17 år senare, var det dags igen. Det finns alltid en risk med att återse sin barndoms nöjen, då man kanske tycker att det inte alls var komiskt eller ens hade kvalité.

Den här filmen är ändå ganska tidlös. Jag känner igen mig och min familj i många situationer. Däremot är inte alla skämt roliga idag.

Vissa små detaljer väcker minnen till liv som GB-gubben, kläderna och faktiskt papperskorgarna!

losdrivaren

Stämmer hans tankar eller vad är det han hör???

Svensk sommarfilm som får en skratta många gånger.

Peter Haber spelar klockrent Sunes pappa och många gånger vill man försvinna ner genom jorden.

En svensk sommarklassiker. Och Haber glänser så klart. Stark trea!

heroin

Småkul, men Sunes jul är mycket bättre.