DodgeBall - En komedi som siktar lågt

Sport:

Sport:

Handling: Ett gäng average Joe- killar ska försöka rädda deras favoritgym från att tas över av den grymma konkurrenten. De måste skrapa ihop 50 000 dollar inom 30 dagar och det tänker dom göra genom att vinna en Dodgeball turnering. Där första priset är just 50 000 dollar.

Regissör: Rawson Marshall Thurber
Al Kaplon
Lance Armstrong
Chuck Norris

Audrey T

Vince Vaughn spelar Peter, en snäll kille som driver ett gym som är till för alla, inte bara för vältränade människor. Gymet hotas av nedläggning eftersom intäkterna inte är de bästa. Giganten Globo - Gym som drivs av elitisten White, spelad av Ben Stiller, vill köpa upp Peters gym. För att hindra honom måste Peter och hans vänner vinna en turnering i Dodgeboll där vinstsumman är 50.000 dollar.

Filmen är en typisk Ben Stillerfilm men inte så hemsk som de värsta i genren är. Vince Vaughn har jag aldrig gillat och här är han lika ointressant och oinspirerad som vanligt. Killen som tror att han är pirat är också en tråkig bikaraktär, jag gillar inte den idén alls. Ben Stiller är härligt osympatisk och filmens stora behållning.

Jag har lite svårt för Ben Stiller. Annars är filmen... ok.

Fantastiskt bra film. Roligare än roligast. Finns inte en tråkig stund på hela filmen.

losdrivaren

Bra Vampyr rulle! Mycket skön vampyr vampyr jägare på korståg

Isko

Kanske Ben Stillers sämsta roll, då han inte passar i rollen som rik, snobbig bad guy. inte nog med det, han dessutom överspelar sin roll ganska ordentligt.
Förrutom bens misslyckande så har vi också en extremt förutsägbar film där många av skämten misslyckas totalt.
Positiva sidan då? Ja, finns inslag av några riktigt roliga scener också. Som flicklagets dopade spelare i kvalmatchen.
Sen är ju dodgeball också en väldigt rolig sport. Ni borde testa!
Men filmen hamnar på underkänd.
2/5.

Miss_Archive

Även om den blev lite för mycket ibland, vaknade jag nästa morgon med träningsvärk i magen pga att jag skrattade så mycket. Nästan, i alla fall.

Riktigt rolig emellanåt men oftast är den ganska barnslig även för min smak. Samt så är den ganska förutsägbar.

guldis25

en bra och väldigt rolig film som är sevärd

Filmen är både i färg och svartvit