xXx

Handling: Xander Cage (Vin Diesel) är xXx. Han tjänar sitt levebröd genom att sälja webbfilmer som visar de otroliga och spänningssökande strapatser han ger sig ut på, strapatser som får adrenalinet att pumpa och vars utgång lika väl kan bli döden som en övervunnen fara. Vad Xander inte vet är att Augustus Gibbons (Samuel L. Jackson), ärrad veteran vid National Security Agency, har haft ögonen på honom. NSA:s agent i Prag har blivit mördad av en grupp som kallar sig Anarchy 99, ledd av den ryske före detta befälhavaren Yorgi (Marton Csokas) och dennes vackra men stenhårda flickvän Yelena (Asia Argento). Gibbons behöver en ny typ av infiltratör i Prag, någon som känner till de spelregler som Anarchy 99 använder sig av, någon som kan hindra dem från att förgöra världen. Xander Cage - med sin fysiska styrka, uthållighet, nonchalanta och orädda attityd - är perfekt för uppdraget!

År: 2002
Regissör: Rob L. Cohen
Originaltitel: xXx
Alternativ titel:Triple X
Längd: 02:04, 02:12 (Unrated Directors Cut)
Vin Diesel
Eve
Leila Arcieri

Copyright Columbia Pictures

Replica

Vin Diesel är ganska bra men resten av filmen suger totalt. Överdrivet som in i helvete och usla skådespelare, handlingen är skrattretande. Vad i helsike gör Samuel L Jackson i denna skräpfilm är min fråga. Nej, inte bra alls. Några underhållande scener kanske.

Royban

Helt enkelt sanslöst dålig. Hutlöst långsökt story med löjeväckande action, och bara... ja... usch... Dessutom tycker inte jag Vin Diesel har rätt charm för en huvudroll.
Det enda som kan kallas bra med denna film är väl att Sam Jackson är med...

torulf

Det bästa med filmen är att den är bra som hjärndöd action. Det sämsta är att det är för mycket musik på när de gasar med Pontiac GTOn, så man inte hör V8an. Där mellan hamnar filmen. Bra om man gillar det, dålig om man om man tittar på en sån här film utan att veta vad man kommer att få. Filmen når inte ända fram, men skriver man ner den har man köpt den utan att läsa på baksidan.

Riktigt bra film! Det enda störande var vissa av specialeffekterna, men annarsen toppenbra film (Y)

Klart godkänd film med underbara Vin Diesel. Ganska förutsägbar dock.

Sillferhjelm

Spännande och fartfylld. Riktig actionrulle.

redlefto

hollywood, noll handling och massor av pang pang, nja ite ens samuel l jacksson fick filmen att bli bra

alepantro

denna filmen var riktikt kass

Visst är det underhållande, men också väldigt dåligt. Vin Diesel kan inte få nog på tuffa repliker och att detta ska vara "tuffare" än James Bond är ju bara fånigt. Nej detta är absolut inte bra, på tok för orealistiskt och barnsligt för min smak.

Macke

Innan jag såg filmen så jag inte höga förväntningar men... Ja iallafall lite högre än det. Det var verkligen en konstig film(hade jag varit Vin skulle jag känna mig lite pinsam).

xXx- The Next Level (2005)
xXx: The Return of Xander Cage (2017)