xXx- The Next Level

2,4

Handling: NSA-agenten Augustus Gibbons måste åter ta hjälp av en frilansande agent, någon på utsidan. En militär utbrytargrupp konspirerar för att göra statskupp genom hemliga operationer i landets maktcentrum: Washington D.C.

Regissör: Lee Tamahori
Ramon De Ocampo
Nona M. Gaye
Matt Gerald

raccoon

Inte sevärd men går att se. Skoj när Ice Cube klär ut sig till kypare och spionerar genom champagneglasen han bär på en bricka. Som ett gömma sig i en skog liksom, fast jättetöntigt. Speciellt eftersom de han spionerar på står ungefär 40 cm bort. Där står han och hukar sig, liksom.. men scenen är rolig och jag skrattade lite, räddar denna filmen från en etta.

[edit: sär skrivning!]

En dum, korkad action som är långt sämre än sin föregångare. Packad med trista one-liners, överdrivna action-scener och oengagerade skådisar.

Frida_OSX

en film man måste pressa sig för att inte sluta se på. tråkig, skådespeleriet är ingen höjdare, macho spelet är inget bra, överdriven. klart sämre än föregångaren.

Gillar inte riktigt att alla ska ha macho-stilen i denna filmen. Men annars var det en helt okej uppföljare.

Jag håller med om att Dafoe var det enda guldkornet i den här annars mörkbruna smörjan jag vill kalla för avföring. Överdriven och klyschig action i rent kommersiella syften. Jag skulle aldrig ha sett filmen egentligen om det inte vore för pappa som av nån anledning ville se skiten.

raccoon

[edit: sär skrivning!]

stankovic

Dålig uppföljare med Ice Cube som XXX-agent.

Crocodile

Bra men inte lika bra som den första.

Biopremiär: 2005-04-27

xXx (2002)
xXx: The Return of Xander Cage (2017)