Johnny English

Handling: Hela Englands stolta agentarmé ett minne blott. Men det finns ännu en man kvar ivrig att försvara sitt land, undanröja hotet mot Secret Service och avslöja den ondskefulla skurk som genom att stjäla Kronjuvelerna inte bara hotar Englands, utan hela världens, säkerhet.
Dags för Johnny English att göra entré. Rädsla och fara ingår inte i den mannens ordförråd...och tyvärr inte särskilt många andra ord heller. Hans hjärna är inte särskilt skarp, hans vapenkunskaper obefintliga och hans fysiska kondition under all kritik men han är allt dom har.
Johnny English står redo att rädda världen frågan är bara om världen är redo för honom.

År: 2003
Tim Berrington
Trevor McDonald
Chris Tarrant
Greg Wise

störd film kanske inte den bästa som Rowan har gjort men den har roliga stunder

Olofsson

En bitvis dålig film. Skämten är tråkiga och han passar bäst som Mr Bean. Det går till överdrift och man skrattar några gånger men sen tar det slut. Rekomenderas inte.

Kristoffer

Helt okej film. Själva handlingen är kanske inget att hänga i granen och väldigt överdriven, men den är ändå underhållande och jag är helt klart förtjust i Rowan Atkinson som gör ett bra jobb.

Måttligt underhållande men med en utförutsägbar och tunn handling. Atkinson är rolig men det räcker inte till en trea.

Rolig film med höga toppar men även djupa dalar.

losdrivaren

Coola fajt sener och en stenhård kille

Hmm ja vad ska jag säga, funkar väll att se enång. Får en 2:a

Maicki

En underhållande film som har den utmärkta egenskapen att man inte behöver tänka så när man tittar på den. En bra film om man är lite trött.

AHhaha kul film väldigt galen:D

Ludwig06

Efter att ha varit Mr. Bean så provar Rowan Atkinson helt något annat - en klantig agent.
Han uppför sig nästan likadant som Bean fast han har ingen Teddy i sin hand utan en pistol istället och dessutom har andra kläder.
Gillar man Mr. Bean så måste man se den här koola agentkomedin med samma gubbe i huvudrollen.

Johnny English Reborn (2011)
Johnny English 3 (2018)