Final Call

Handling: En ung man får ett mobilsamtal från en kvinna som säger att hon är kidnappad, och tror att hon snart kommer att bli dödad tillsammans med sin son och make som kidnapparna är på väg efter härnäst. Haken? Hon vet inte var hon är... och hans mobilbatteri är snart slut.

Regissör: David R. Ellis
Brendan Kelly
Mircea Monroe
Alana Morshead
Rob Nagle

Den här var bättre än jag väntade mig. Stark rollbesättning och MYCKET spännande. Kim Basinger och Chris Evans är bra, och William H. Macy är en bonus i en störtskön biroll som den till synes heltuffe amerikanske snuten. Kidnapparnas motiv var dock ganska långsökt, och vissa oklarheter i manuset berövar filmen en fyra.
"I think all the chemicals from that beauty salon have gotten to your head."
"It's a DAY SPA, you fuck."

Rätt så bra film. Riktigt spännande och hade det inte varit för slutet hade den fått en 4:a. Tyckte att det var lite mesigt.

Sandraaa

En jättebra och spännande film. Jag ger den absolut 5++

movie-king

skit spännande och bra film!
jag ger -5

uncle_funk

Förvånande nog så gillade jag filmen, den hade en typisk Hollywood stämning som egentligen inte alls är spännande, och den var en typisk uppesittar filmkväll.
Filmen gjorde bra ifrån sig men slutet var lite väl segt, så en svag trea.

En 3 som film, men en 3+ i sin egen genre.

Tagline: If the signal dies so does she.

En bättre film än väntat då jag tror denna ej gick på bio. Men det räcker inte med sköna skådisar och sköna repliker i en fartfylld och tempofull film utifrån en rätt cool idé (skriven av samme manusförfattare som till Phonebooth*), för att den ska få en 4, tyvärr, dock en stark 3.
Statham, Evans, Basinger & Macy är bra i sina roller. Resten är helt ok. Förvånansvärt vad vacker Basinger fortfarande är (född 1953), även om plastik hjälper dieten och träningen på vägen. Kul att se Biel och Evans i tidiga roller innan de blev mer kända.
Häftigt och intressehöjande att filmen delvis är inspirerad av en verklig händelse **.
Detta är en klart sevärd film som är underhållande och jag kan definitivt tänka mej att köpa in den till DVD-samlingen.

Trivia: ** Inspired partly by the LAPD Rampart scandals in 1999. / The tattoo on Ryan's right arm is the Japanese Character for "Loyalty" and "Honor", the defining heroic trait of this otherwise completely ordinary boy. / * Larry Cohen worked on the script while he tried to get his screenplay Phone Booth (2002) sold. In a New Yorker article he says he wrote the film with the intention that it would be the direct opposite to Phone Booth (Phone Booth is about a man trapped on a phone in a booth, while this movie is about a man who is still trapped on a phone but can go anywhere). However, his friends told him that he had written the same screenplay twice.

Audrey T

Spännande film med bra manus, det går inte att sitta still, riktigt nervpirrande och fartfyllt!

En spännande, nervkittlande och underhållande film. Lite annorlunda handling, ser gärna fler som är liknande denna. Stark trea.