Kate & Leopold

Handling: Kate McKay är en ung, attraktiv kvinna mitt i karriären i dagens New York. Leopold, Hertig av Albany, är en eftertraktad ungkarl i 1870-talets New York, som just - mot sin vilja - står i begrepp att gifta sig rikt. Under en bal i Leopolds magnifika patriciervilla upptäcker gästerna en märkligt klädd man försedd med en modern kamera. Han visar sig vara Kates fd pojkvän Stuart...

År: 2001
Philip Bosco

antoniuz

svag 5'a

Rymdis

Rätt okej som romantisk komedi betraktad, men Leopolds anpassning till Kates tid går alldeles för snabbt och en massa meningslösa snubbelscener (ditklistrade för att ingen skulle behöva missa att det är en komedi?) drar ned intrycket.

Noisome

Nja... Jag gillar ju Hugh Jackman men detta är ändå en ganska tveksam film. Lite smårolig förstås, men inget som är stimulerande för hjärnan precis. Meg Ryan är hopplös dessutom.

Rätt så genomsnittlig amerikansk komedi med skillnaden att handlingen var lite ovanlig. Men i övrigt så blir det en film i mängden.

Audrey T

Söt kärlekshistoria om en man som färdas genom tiden och blir kär i en modern kvinna som får träffa en riktig gentleman. Filmen försöker inte bevisa att vår tid är den mest eftersträvansvärda att leva i, vilket är skönt. Roliga scener, t.ex när Leopold blir tvungen att plocka upp efter en hund. Han förstår inte alls idén att människorna ska vara djurens tjänare. Många tips till killar som behöver lära sig lite om romantik och hur man beter sig mot en dam!

En rätt meningslös film egentligen, men lätt att hänga med i. Svag tvåa.

crack_of_dawn

Jisses! Den här filmen håller dig i alla fall kvar i soffan in till eftertexterna börjar rulla!

Det är bara att ladda upp för en riktig filmkväll.