Faculty, The

Handling: I en amerikansk småstad byts invånarna undan för undan ut till känslokalla utomjordingar. På skolan, Herrington High, blir lärarna plötsligt energiska. Men en grupp elever tar upp striden med inkräktarna.

År: 1998

Bebe Neuwirth
Usher Raymond
Robert Patrick
Jon Stewart

En pinsam rulle. The Faculty är bara en klicéefylld skitfilm. Filmens manus är för det mesta bara fånigt och idiotiskt och slutet är bara ganska ospännande och sentimentalt. På plussidan finns bara de alla duktiga aktörerna som gör sitt bästa i en annars genomrutten rulle. Betyget blir en MYCKET svag tvåa.

Paulina

En riktig B-skräckis, men otroligt kul på sitt alldeles eget speciella sätt. Replikerna är rappa, elaka och småtykna. Ett förutsägbart manus, men bra insattser av skådespelarna som räddar det mesta.
Kul blandning av namn som Robert Partrick, Salma Hayek, Famke Janssen, i mindre biroller som lyfter det hela när det börjar kännas tungt och trist.

Synd att filmen klassas som "Rysare" när den inte innehåller några rysliga scener. Lite obehagligt ibland, men mycket sällan. Istället för skräck är det snarare humor. Man skrattar på ställen där men egentligen ska vara rädd.

Ändå måste jag ge denna film en 4. Underhållande, egen och så dåligt manus, att det mesta i filmen blir bra.

Cassis

Spännande film :)
Inte direkt läskig, men absolut inte tråkig.
Värd att se :)

Mycket bra och realistisk film om småstad som attackeras av rymdvarelser. Påminner mycket om Bodysnatchers och Puppet Master - om rymdvarelser som tar över människorna som parasiter. Elijah Wood, Josh Hartnett och ett gäng ungdomar ska stoppa invasionen.

Paulina

Tycker att den är bra, rätt förutsägbar dock.

En bra och underhållande film. Elijah Wood och Josh Hartnett är jätte bra i sina roller.

_Haufen

Bra och underhållande film. värd att se:) josh hartnett spelar skit bra likaså elijah wood som är skit bra i denna filmen.

Världsrymden anfaller (1956)
Världsrymden anfaller (1978)