Beautiful Boxer

3,7

Handling: Baserad på en sann historia om den thailänska pojken Parinya Charoenphol, som en dag upptäcker att han har stor talang för thai-boxning. Men Parinya är inte som alla andra, han gillar nämligen att klä sig i kvinnokläder och sminka sig. Och hans högsta önskan är att genomgå en könsoperation. Ska han med hälp av thaiboxningen lyckas samla in tillräckligt med pengar för en operation.

År: 2003
Kyoko Inoue
Keagan Kang
Yuka Hyodo

Nikita

Denna film visade svt för en tid sedan; det är ganska sällsynt att de svenska tv-kanalerna visar filmer, som inte är amerikanska eller svenska.

Jag tyckte om denna film, och har inte mycket negativt att säga om den, mer än att den stundtals känns lite utdragen, och att den innehåller en del dötid.

Mattias15

En Varm film om en människas kamp för att få leva sitt liv som han vill. Manuset och skådespeleriet är lysande, Så äkta och trovärdigt hela filmen igenom. Särskilt från Asanee Suwan som spelar Parinaya Charoemphol, man känner verkligen för huvudpersonen.
Rent visuellt är filmen också en pärla, Snyggt foto och vacker trummande musik till ett vacker thailändsk landskap.
Sedan så älskar jag träningsmontage och filmer där huvudpersonen går från otränad till att bli Grymt tränad. Träningsmontaget är klassiskt skapad fast med mer trovärdighet och känsla.
Fight scenerna är en fröjd för ögat, mycket trovärdiga och spektakulära. Asiater vet hur man slåss snyggt. En stark Trea

Biopremiär: 2004-12-04