Hus i helvete

1,6

Handling: HUS I HELVETE är en film om en familj i kaos. Om Minoo, som vill leva sitt eget liv, om pappa Serbandi, som inte inser att kärlek är att släppa taget, om mamma Nana och yngsta systern Gita, som är helt uppfylld av kärleken till sin fästman, en allseende farmor och om en liten pojkes förvirring inför sin framtid som man.

Herr Serbandi är en medelålders man med utländsk härkomst. Han gör allt för att hålla samman sin familj, men kvinnorna omkring honom är totalt respektlösa, för att inte säga elaka. De ser honom inte och hans åsikter tycks inte längre räknas. Han gör allt för att leva upp till sina patriarkala plikter, men allt det leder till är absurda situationer. Den dag äldsta dottern Minoo kommer hem från USA så ställs allt på sin spets

År: 2002
Roberto Gonzales
Kemal Görgü
Anneli Hedin
Melize Karlge

Oj, oj, oj säger jag bara...vad är menigen att man ska tycka om den här filmen? hahaha, när man väl skrattade så skrattade man bara för att filmen va sååå dålig, ja alltså jag förstod mig verkligen inte på denhär filmen, den va verkligen hel skum...ja måste nog ses för att förstå va jag menar. Men å andra sidan är det INTE nån film jag rekomenderar.

Robert_Eriksson

En underlig, löjlig och lite jobbig film, som dock har sina ljusa stunder. De flesta av skådespelarna håller inte någon högre klass, men han som spelar pappan, Hassan Brijany, tycker jag är ganska duktig. Den påminner en del om "Vingar av glas" och "Jalla Jalla", även om den är mer tragisk och mycket sämre. Jag tror att filmen hade kunnat känts rätt så gripande om den varit bättre gjord. Värd en tvåa i betyg.

BinBon

Så sjukt dålig.. Bara elende filmen igenom. Asså, fett sämst!