Pettson och Findus - Kattonauten

Handling: Pettsons blir så arg när dassdörren går i baklås att han kräver att Findus skall städa upp efter sig. Findus skriver då ett brev till kungen och förklarar att katter inte alls behöver hålla ordning.

År: 2000
Regissör: Albert Hanan Kaminski Torbjörn Jansson
Originaltitel: Pettson och Findus - Kattonauten

Redfarm

En härlig film, särskilt för oss vuxna som också vågar vara lite barnsliga ibland. Är man ängslig och rädd om sin prestige kanske man inte uppskattar filmen eller inte vågar erkänna det. Eller så saknar man basic humor. Hönsen är faktiskt härliga i sina kommentarer! Både gubben och katten har personlighet och visst känner man igen både gubbar och katter från verkligheten! En lagom blandning.

Dåligaste Pettson och Findus filmen.

Barnslig film helt klart och känns då också väldigt ointresant...

Robert_Eriksson

Den enstöriga gubben Pettson och hans busiga katt Findus är två speciella karaktärer, men den här filmen är alldeles för barnslig för att riktigt kunna uppskattas av en människa i min ålder. Tycker att "Katten och Gubbens år" är lite bättre.

En ganska ointressant och barnslig film. Gillade "Katten och Gubbens år" bättre.

Pesole

Den här är hur dålig som helst!!

magnus_65

Barnslig men en bra barnfilm, bra uppföljare även om denna inte har något med första att göra.

Filmen är animerad

Pettson & Findus (1999)
Pettson & Findus - Tomtemaskinen (2005)
Pettson & Findus - Glömligheter (2009)
Pettson & Findus - Juligheter (2016)