Boogeyman, The

2,1

Handling: Den treåriga Lacey bevittnar ett mord: Hennes bror har ihjäl mammans älskare. Utöver dem är sovrumsspegeln det enda vittnet. De två barnen skickas iväg för att tas hand om. När Lacey är strax över 20 år gammal besöker hon återigen sitt barndomshem. Då hon kommer in i sovrummet där mordet ägt rum ser hon spegeln. Spegelbilden visar den döda kroppen, men när hon vänder sig om är sängen tom! Lacey blir rädd och krossar spegeln, ovetandes om att hon samtidigt släpper ut den onda kraft som varit instängd...

År: 1980
Natasha Schiano
Gillian Gordon
Howard Grant
Jane Pratt

Ogillar den skarpt. Superpuckad story och allmänt dåligt.

Inte alls läskig som skräckfilm. Känns nästan som en parodi ibland. Storyn är egentligen klassisk men det känns inte trovärdigt. Det faller bland annat på skådespeleriet och effekterna. Men vem vet. På 80-talet kanske effekterna var bra.

En stark 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

struwe

Efter en omtitt så förstår jag inte riktigt varför jag gav den en fyra förut.Några läskiga scener men i övrigt ganska dålig faktiskt

Kaktus

Rent av Askass ju...

Jag tycker den var lite konstig..
Vet ej hur jag ska förklara det på för viss men jag tycker den verkar var underlig. Jag tyckte den intevar någe bra..

Ingen vidare bra film, ganska seg. Mitt betyg hamnar på en svag trea.

Boogeyman II (1983)
Return of the Boogeyman (1994)
Boogeyman (2005)