Boogeyman

2,3

Handling: Tim Jensen tvingas tillbaka till sitt barndomshem för att konfrontera de förskräckliga upplevelser han hade i sitt eget barnrum för länge sedan. Nu bestämmer han sig för att återvända för att en gång för alla försöka bli av med de traumatiska händelser, som nu styr hans liv. Han återvänder för att ta itu med sina demoner och försöka övervinna sin rädsla. Kan det vara verklighet eller bara ett påhitt av hans egen fantasi?

Regissör: Stephen Kay
Caden St. Clair
Lee Foreman
Andrew Glover

Dan banan

Kunde blivit en trea men det finns saker jag hade ändrat på om jag haft trådarna. The boogeyamn har en bra balans från början och man blir skrämd med gämna mellanrum. Ljudet är hyffsat bra och det utgör det mesta av filmens plus. Filmens ide och manus kunde vart lite mer utvecklat och drama delen är "way to easy". Jag gillade filmns första timme , men mot slutet så blir det för mycket effektter. Synd att själva boogeyan blottar sig också, det hade fungerat bättre att överlåta ännu mer till ett mysterium.

Inget att se ärligt talat. Det finns mycket annat att välja på.

Filmen är helt okej till en början.Men mot slutet blir den för överdriven och töntigare.Ljuden i filmen var nog det jag vart mest imponerad över att dom lyckats rätt så bra med.Det var nog dom som gjorde mig skraj.För några gånger måste jag erkänna att man blev skraj.Den får knappt en trea.Det finns mycket bättre skräck att se än denna.

ronnbackmeister

ända jag minns från filmen är dess sjuka ljud. jag och mina vänner hade på sjukt hög volym på nyinköpta högtalare från hifi-klubben
ASSÅ satan vad skraj man blev då
snyggt foto.

Men okey. filmen var ruggigt bra från början men blev barasämre och sämre. synd att boogieman "blottade" sig.
tunt manus.
Och man behvöer väl inte hörra för skådespelarna heller.
men okey jag gillade den skarpt på grund av de sjukt braa ljudet, så den får en 3.a, eller jae, en stark 2.a

Kändes efter tag lite halvt rörig. Det finns några "hoppa till"-scener, men som helhet räcker inte detta till mer än en 2:a.

Äntligen har jag fått se en tilltalande, intressant och välgjord skräckis igen, det var ett tag sen nu.
Filmen spelar mycket på psykologisk skräck och mindre på hopp skräck vilket i min bok är rätt val.
Inledningsscenen är bara för mäktig, man blir efter den i min mening tvungen att se resten av filmen.

Rätt bra film, läskig här och där, lite små konstig på nått ställe, men men va en rätt braf ilm. Får en svag 3:a

Crocodile

Skit dålig. Det är en av det sämsta filmen från 2005.

hyfsat bra, lite läbbig vid vissa tillfällen men bra film

madeleine_g

Tyckte inte alls om den här filmen. Minns att effekterna var riktigt dåliga precis som skådespelar insatserna. Barry watson är inte direkt min favoritskådespelare om man säger så.

Milla86

Åh så töntig och larvig film. Den är inte otäck på nåt sätt och vis, men man hoppar till ändå ibland.

Biopremiär: 2005-04-15

Boogeyman, The (1980)