Quiz Show

Handling: Dick Goodwin upptäcker att en populär TV-frågesport är uppgjord, så att överklasskillen Charles van Doren ska slå den tråkige juden Herbie Stempel.

År: 1994
Christopher McDonald
Paul Guilfoyle
Griffin Dunne
Hank Azaria

När det gäller handling och sånt ligger filmen på en 4:a. Det som drar ner betyget till en 3:a är att allt känns ganska långsamt uppdraget. Hade gärna sett att filmen varit 30 minuter kortare. Det hade gått att få med allt av värde ändå.

tuffa tjejen

En bra film med en intressant handling som fångade min uppmärksamhet och överskade mig!!
I början var den seg men mot mitten blev den bra, det är roligt att Ralph Fiennes (som spelar Voldemort i HP) är med!!

die_hard

hmm nästan en fyra ändå ju

inzomnia

John Turturro och Ralph Fiennes ( mums, by the way) är fantastiska skådespelare och i denna filmen lyfter dom upp den och gör ett redan bra manus, bättre : )

filmernas härskare

En simpel, effektiv och en alldeles sann historia om en uppgjord frågesportstävling.

Framförallt är filmen välskrivet och välspelat som attan, men håller inte så hög klass för att kunna bli Oscar-nominerad för Bästa Film.

Kvicksilver

En av mina absoluta favoritfilmer, dels pga handlingen som baseras på en verklig historia och att jag gillar även skådespelarna väldigt skarpt.

Filmen ger en bra stämning och jag tycker aldrig att den blir tråkig, skådespelarna gör väl trovärdiga roller.

Välgjord film av Redford som tar upp den "stora" skandalen om de uppgjorda programtävlingarna i USA på 50-talet. Bra skådespel.