Amityville Horror, The

Handling: Den 13 november 1974 mottog polisen i Suffolk County, ett desperat samtal som ledde till 112 Ocean Avenue i Amityville, Long Island. I det stora vackra huset i kolonialstil fann de en skräckinjagande brottsplats som omedelbart raserade stadens rykte om att vara en idyll. En hel familj hade slaktats i sina sängar. Morden erkändes efter några dagar av familjens äldste son som sade sig ha följt inre röster som uppmanat honom att skjuta ihjäl sina föräldrar och fyra småsyskon.

Ett år senare flyttar George och Kathy Lutz med barn in i sitt nya drömhus. Huset på 112 Ocean Avenue får nytt liv...

Regissör: Andrew Douglas

Sean Skowronski
Kurt E. Soderling

Copyright Dimension Films

Shcookie

En av de bättre skräckisarna jag sett. Den började läskigt med en del rysar-scener, för att sedan bli lite lugnare, och sedan mot slutet åter ta upp läskigheten och farten med hela Ketcham-grejen och sen den spännande finalen. Men allt i allt var det en mycket bra film. Synd bara att hunden alltid ska dö i såna här filmer...

En stark fyra.

Sallee

Äntligen en rysare från 2000-talet som inte är dålig. Finns säkert flera filmer, men det är filmer jag måste har gått miste om. Kanske inte så värst läskig, som jag hade förväntat mig. Men visst hoppade jag till ett par gånger. Snygga effekter och hyfsade skådespelare.

Betyget hamnar på en 3:a

Stundtals väldigt skrämmande film annars är skådespeleriet inte direkt imponernade, Ryan Reynolds är ju givetvis en favorit men att hans kropp är överpumpad i varje scen förstör lite. Jag får känslan av att detta är en musikvideo på Mtv och Reynolds är hunken som står och spänner sig. Nåja, tillbaks till filmen. Som sagt blir det rätt läskigt ibland men det blir också förutsägbart så man vet när man INTE ska hoppa till. Bra idé, men mycket förstörs pga lite trist story. Stark tvåa.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En alldeles för förutsägbar skräckfilm. Det räcker inte med ett stort läskigt hus och en tragisk historia för att alla skräckisar ka bli bra. Dessutom känns det som att filmen "Huset som Gud glömde" är remaked för mkt

Milla86

Usch, vilken hemsk film! Själva storyn i sig är dock inte ny. Amerikanska rysare bygger ofta på någon hemsk historia gömd under huset eller i källaren.

Filmen är otäck och det dyker upp många läskiga figurer helt plötsligt. Barn och djur brukar lättast känna av närvaro av andar eftersom deras sinnen är så pass öppna.

Elemental

Nu förstår jag var The Haunting in Connecticut har hämtat inspiration ifrån. The Amityville Horror är som en föregångare och den är faktiskt nästan lika bra. Den här filmen är dock en remake på originalet från 1979.

Skräckscenerna är mycket välgjorda. Toalettscenen var nog den scenen som skrämde mig mest. Skådespelarna gör ett trovärdigt intryck och spänningen ligger alltid på topp. Storyn är välskriven och genomtänkt.

Är filmen verklighetsbaserad? Jag vet inte, den sägs vara det iallafall. Scary!

Shcookie

En stark fyra.

Savannah

Åtminstone bättre än det riktigt sega originalet, och det är ju alltid något. Bra barnskådisar.

movie-king

mycket bra film som liknar the shining men denna var nog bättre

Huset som Gud glömde (1979)
Amityville: The Awakening (2017)