Hunted, The

Handling: I skogarna utanför Portland härjar en hänsynslös mördare som för nöjes skull jagar jägare som är ute i skogen på viltjakt. Efter en intensiv och farlig jakt lyckas agent Bonham vid FBI fånga mördaren Aaron Hallam. Väl inne i staden lyckas han dock fly och jakten tar fart på nytt. Tillsammans med en kvinnlig agent tar Bonham upp spåret. Problemet är att Aaron Hallam är en mästare i att kamouflera sig och det är jakten han lever för...

År: 2003
Eddie Velez
Alexander Mackenzie
Hank Cartwright

rednaxela

Filmen tar upp en massa saker som överlevnad och hur man överlistar fbi.Kul ide men filmen har tydligen ett stulet slut och en massa onödiga scener först till djungeln sen till staden sen till vattnet-visst det är bra men fokusera mer på slutet som enligt mig var riktigt dåligt.
Knappt godkänd.

Den här filmen känns oerhört klyschig för att vara en så relativt nyproducerad film. Ta scenen när Hallam rymmer ifrån fångtransportbilen (skrattretande löjligt). Det känns som en 6-åring har mer fantasi. Och det här med knivarna... Jag kan bara sucka åt det. Man får ingen sympati för vare sig Hallam eller "Herr Skjutvapenhataren" Bonham. Tänk så lätt det hade gått om han bara hade haft med sig en liten puffra. Men, nejdå, machokillen täljer sig en hemgjord kniv istället. SUCK! Filmen får knappt godkänt.

En stulen trist berättelse, efter att ha sett den här filmen behöver man inte titta på receptet för att veta ingredienserna, nej de känner man igen direkt.
Här hittar vi lite Rambo, mycket Jagad och en hel del action. Väldigt trist action dessutom, en massa flygande och trixande med knivar. En fullständigt orealistisk berättelse där ett enda gevär hade gett filmen stolthet och kanske, till och med gjort den bättre. Nej, tråkig skurk, tråkig action men intressant slutscen. Till "lite" underhållning och inte ett katastrofalt misslyckande får filmen en tvåa, en riktigt svag tvåa.

Går att kolla på om man inte har något bättre för sig, men är inget jag ser igen. Godkänd.

Tycker att filmen va bra, men hadde velat ha lite mer bakgrunds historia, så hadde den kunnat bli ännu bättre tror jag på. Men får i allafall en svag 3:a

rednaxela

Knappt godkänd.

Frida_OSX

Det sämsta i filmen är helt klart när Bonham måste tälja en engen kniv i skogen. Om man inte ville haft ett vapen kunne han ju i alla fall kÖpt en... eller två..

Angelus

En medelmåttig film även om Benicio Del Toro gör gudomligt skådespeleri, annars var skådespeleriet inget minnesvärt inte ens Tommy Lee Jones gör något minnesvärt insats, story var tunn, inledning på filmen var grymt, ganska seg film och förutsigbar, snyggt foto och snygga scener, Del tror kararaktär "Aaron Hallam" var cool, plus i kanten för snygga Cinnie Nielsen, men med allt detta får filmen en svag trea

En svag -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Taglines: Some men should not be found. / In This Game Of Hide And Seek, If You're It... You're Dead. / Some men must be found / What happens when the hunter becomes the hunted?

Känns väl inte som det är ngn större risk att man sätter sig och ser om den här filmen trots betyget, som klart har manusbrist.
En filmvän trodde detta var del 3 i Jagad/US Marshall-serien, men jag dementerade i starka tron att det inte var så eftersom Tommy Lee Jones inte har samma karaktär alls som i de andra filmerna.
Filmen har brister, ja, men Lee Jones och Del Toro är oftast bra/underhållande. Skulle ha kunnat blivit ännu bättre som thriller. Det är dock bra att de gjort Lee Jones hjälte nedgraderad/svagare genom hans höjdrädsla.
Hmm... Undrar om det skulle ha gått att rentvå Hallam (Del Toro) på något sätt eftersom han trots allt hävdat att han dödat bara bad guys m vapen, efter ca halva filmen innan han började döda förföljande good guys m vapen?
Danska (!) Connie Nielsen, mest känd fr Gladiator, går ju alltid att lägga blicken på.
Njae, detta borde knappt ha hamnat i DVD-samlingen. Denna film vill man inte se om, men man kan det utan större problem.

Trivia: Det tog överlevnadsexperten, som utbildade Lee Jones och Del Toro under inspelningen, 7 år att tänka ut, utveckla och fullända Hallams (universal-)kniv han har i filmen.

BlackHawk

inte mycket till film..