Senseless - Sanslösa sinnen

Handling: Collegestudenten Darryl Witherspoon är ständigt i desperat behov av pengar, och gör därför allt som kan stärka hans ekonomi. Han sköter själv de guidade turerna på skolan där han studerar, och lämnar blod fem gånger om dagen! Men Darryl inser till slut att han behöver sitt blod själv, och tvekar därför inte när han erbjuds att bli försökskanin åt skolans kemiprofessor, Dr Weedon.

Experimentet går ut på att Darryl ska injicera en daglig dos av en medicin som gör att alla fem sinnen tiodubblas, och han får dessutom 3000 dollar för besväret. Darryl upptäcker snabbt att hans nya superkrafter kommer väl till pass inför terminens slutprov, där den bästa eleven erbjuds en tjänst som finansanalytiker på Wall Street. Problemet är bara att det finns vissa bi-effekter med medicinen. Speciellt om man som Darryl dubblar dosen?

År: 1998
Rip Torn
Richard McGonagle
Esther Scott
Ken Lerner

En rätt komisk och underhållande film. Fungerar att kolla på en gång.

die_hard

en av de roligaste filmer jag nånsin sett

Kejnoo

En rolig film som man kan skratta åt med sina vänner. Scenen när han tappar känsel är så roligt. En film som borde ses!

"Doctor, three thousand dollars? I'll be your little outbreak monkey"

xXx

Bland de roligaste filmerna jag sett kanske lite tråkig sista kvarten men det är väl för att man skrattar så mycke hela filmen o inte på slutet ... såå himla roliig :)

djerryg

En film som är väldigt rolig emellanåt men också innehåller en del lite scener som känns som utfyllnad, men det är helt klart en bra komedi som jag skrattade mycket åt.

Olofsson

Betyget landar på en stark trea. Filmen innehar många sköna uttryck och scener, se den!