New York, New York

Musikal:

Musikal:
3,7

Handling: Dagen då Andra Världskriget slutar så träffas en man och en kvinna. Det är början på en kärlekshistoria. Filmen är en blandning av musikal och drama.

År: 1977
Lionel Stander
Barry Primus
Mary Kay Place

Garbo

Jag älskar den här filmen! Rob De Niro och Liza Minelli är MAGISKA som udda förälskat par i New Yorks stadsdjungel. Han är jazz-saxofonist och hon är storbandssångerska - och deras kärlek är passionerad, fel och ändå så rätt. Det bara gnistrar kring dom och manuset har helt rätt twist&turns för att man ska våndas med dom, särskilt mot slutet. Scorsese lyckas med stor poesi följa musical-genrens alla regler och ändå känns inte en enda sång som ett "nummer" utan allt hör hemma där.

jk_theatr

En film som man blir kär i när man ser. otroligt bra. Ett måste

älskaren

Fantastiskt rent mästerverk som är ganska bortglömd. Jag blev kär i denna filmen och började tänka på den i flera dagar. Vilken glittrande insats av både De Niro och Minneli. Så sjukt braaa alltså. Full av improvisationer

jk_theatr

En film som man blir kär i när man ser. otroligt bra. Ett måste