Mark of a Murderer

Handling: New York-polisen Vincent LaMarca tror på en sak här i livet. Du måste betala för dina misstag. Hans egen far betalade med sitt liv då han dömdes till döden i elektriska stolen för ett mord han begått. Nu är Vincent på jakt efter ännu en mördare. Men han har bara en missänkt: Joey LaMarca, hans egen son.

År: 2002
Eliza Dushku
William Forsythe
Anson Mount

DropDead

James Franco, gud vilken het junkie haha. Och DeNiro the maddafakking master. ;)

Kanske lite väl utdragen på en del ställen men filmens helhet gör ändå värd sig en stark trea.

die_hard

de niro är som vanligt kungen

Jag tycker att Robert De Niro gör en helt fantastisk insatts här. Fint slut.

Mattias15

Nja, filmen berör inte mig, som den nog är tänkt att dem ska göra. Budskapet med filmen är lite konstigt, både ska man skydda och värna om familjen men även alltid återupprätta lagen. Robert de niro är bra och ävens hans son är trovärdig i rollen. Tycker dem kunde gett the bad guy lite mer utrymme så man kunde lärt känna honom. Fast helheten av filmen är det inget fel på.

Tyvärr en av ett antal plumpar på Bobby de Niros resumé de senaste åren. Inte ens han kan rädda den här väldigt alldagliga rullen som ändå på något sätt försöker förmedla något budskap.