Frankenstein

Handling: Året är 1794. Under tiden som ismassorna håller hans skepp i ett dödsgrepp, räddar Kapten Walton livet på en vild och nästan vansinnig man. Mannens namn är Victor Frankenstein och han har en ohygglig historia att berätta...

År: 1994
Aidan Quinn
Ian Holm
John Cleese

GalnaMee

Skulle nog ha förtjänat högre betyg för dess sorglighet och hur den berörde medan jag såg den, men nu efteråt ser jag enbart tillbaka på den med avsmak vilket drar ner betyget enormt.

tragisk men känns ändå så fel placerad och kall. enformig i sin filmning och inte engagerande nog för att kunna nå högre betyg.

Mattias15

Det tog ett bra tag innan filmen kom igång, men sedan så är man fast i denna Sorgliga historia. Robert de Niro är kanon bra som monstret, man blir både rädd för honom samtidigt som man får empati för honom.
Musiken är mycket bra och tillsammans med många bilder och miljöer bli det väldigt vackert stundtals. Filmen är bra och får en trea.

crazybaby

Intressant film med en hel del obehagliga scener. Slutet kunde finjusteras lite då det är ganska oklart. Annars sevärd!

Ett rent mästerverk! Allt från musiken, handlingen till skräcken är på absoluta topp! Soundtracket The Creation av Partick Doyle och Death of Justine av Patrick Doyle får blodet att båda koka och rysa!! Filmen är utmärkt men soundtracket förtjänar för fan en Oscar!!

die_hard

inte mer än en 3a nej nej

R_langdon

den är faktiskt riktigt underhållande och på vissa håll med bra skådespeleri