Dark Waters

1,8

Handling: Marinen har i flera år använt tränade delfiner som minsökare, men bioingenjören Jim Castle har utvecklat ett revolutionerande nytt vapen avsett för offensivt bruk: krigshajar. Genom att klona DNA från tigerhajen, vithajen och hammarhajen har han skapat en monstruös best med ett femmeters gap, sylvassa tänder och radarseende som dessutom är oförmögen att känna smärta och skoningslöst blodtörstig. Men situationen blir en helt annan när dessa mördarmaskiner slipper lös från sin undervattensbur och simmar i riktning mot Floridas kust. Människan tvingas nu kämpa mot de mordiska monster hon själv har skapat!

Regissör: Phillip J. Roth

Simmone Mackinnon
Bruce Gray
Stefan Lysenko

Shadowfax

(Handlingen är tagen från Brafilm.)
Jag undrar om personen som skrivit handlingen har sett filmen själv. I sådana fall borde personen veta om att handlingen inte stämmer. Det är helt rätt att marinen klonade DNA från någon hajsort, så att det blev en krigshaj. En krigshaj som inte kände smärta, och som har radarseende och förstör och äter upp allt i sin väg.
Några saker som inte stämmer är att hajarna har femmeters gap, det ser mer ut som max 1 meter. Och mördarmaskinerna slipper aldrig lös och drar till Floridas kust, var har de fått det ifrån? För det första släpps de ut från sina hajbassänger, och sedan simmar de bara runt och förstör och äter upp folk. De simmar inte i närheten av någon kust.

Kan tilläggas att hajarna ser ut som Jokrar som simmar runt - alltså med ett stort smile. Kroppen ser ut som en konstig form av gummi. Riktiga hajar är dessutom något blankare. I vissa scener ser hajarna ut att vara större än de egentligen är. Dessutom vill jag påstå att slutet var väldigt konstigt. Jag som trodde det var sex hajar och inte tre. Mysko.

Till alla hajälskare: Ödsla inte tid på filmen. Ni kommer säkerligen bli besvikna.

Den va dålig och obehaglig! gillar inte de som finns i vattnet man inte kan se

Hollow_Inside

inte en till sån här film

Crocodile

Bra film men hajarna ser ut som hajen från shark hunter men de här hajarna är mindre plus den första haj attacken är likadan som i shark hunter men igen så är det här många små hajar .Små hajar nää men lika stora som en riktig haj.
Effekterna var inte så bra men i en del scener så är hajarna retså bra gjorda.
ljudet var dåligt och musiken var skit dålig.
Skådespelarna var helt ok men de var skit bra i action scenerna.
Filmen var 93 minuter lång.
Handlingen var väldigt bra men innan den här kom ut på dvd så fanns det redan många filmer om expriment med haj kontrol som går fel men det är en väldigt bra handling.

Maxthieriot

Hatar allt med mystik i vatten. men jag tyckte inte den var så bra.

Shadowfax

(Handlingen är tagen från Brafilm.)