Bambi

Handling: Bambi är berättelsen om en ung hjortkalv, som en dag ska bli skogens furste. Men vägen dit är lång. Det är mycket han måste lära och mycket han måste förstå. Till sin hjälp har Bambi sina vänner Stampe, Uggla och den blyga skunken Blomma, men också sin ståtlige far. Han är den ende som kan rädda honom från farorna som lurar i skogen.

År: 1942

John Sutherland
Paula Winslowe
Will Wright

ramlad

Sorglig klassiker. Vackra bilder och underbara djur. Handlingen är lite trist för mindre barn men filmen lever långt på de vackra miljöporträtten. En av de Disney-filmer jag sett minst av.

rivulet

det finns en anledning till av den kallas klassiker. den var banbrytande, musiken är underbar, liksom fotot. de flesta av oss har väl växt upp med den här filmen, och den sitter extra varmt om hjärtat. det faktum att den är gjord så tidigt gör att man bara måste böja sig för vilket geni disney verkligen var! han är en saknad hjälte!

Enhörningen

Aaaaw så underbar film om en liten hjortkalv
tar sina första steg i skogen och sen börjar hans
äventyr i den bästa Disney filmen någonsin!

Disney klassiker i ett nötskal. Väldigt dyster stundvis med vackra bilder och lätt omtyckta/lätt ogillade karaktärer.

Nienna

En klassiker som egentligen är rätt tråkig men det är ju trots allt en klassiker och har därmed sin charm. Det som framför allt lyfter filmen är musiken som verkligen glänser mer än en gång.

sanlom

Det är mycket bra handling, men jag tycker den är lit eväl sorlig för att vara en barnfilm. Rätt så bra musik.

En bra klassiker med fantastisk bild och handling

Crocodile

Jag tycker att bambi är en skit dålig film men jag tror att yngre personer hade tyckt om den.

åhhh, vilken gryyyymt underbar film!! En av mina absoluta favoriter med Disney, se den!!

idai

har sett den här ungefär två gånger när jag var runt 6 år.. blev så rädd, usch, hatar jägarna, tror jag ska se den igen snart, kanske klarar mig lite bättre nu när jag är äldre men kommer gråta :(

Filmen är animerad

Bambi 2 (2006)