Some Kind of Wonderful

Ungdom:

Ungdom:

Handling: En tjej upptäcker att hennes känslor för sin bästa kompis är starkare än bara vänskap. När hennes kompis som är en lite nördig kille får en date med den mest populära tjejen i skolan försöker den populära tjejens fd kille lägga sig i.

År: 1987
Maddie Corman
Jane Elliott
Candace Cameron Bure

Isabellet

Fan det här är nog en av de bästa highschool filmerna jag har sett. Finns några scener som jag kollat på hur många gåger som helst. Sen att huvudrollen inte är speciellt oful heller gör inte filmen sämre;)

faktiskt bra, aldrig seg och även om det är en ganska ordinär 80-talare så gillar jag den. simpel och kartlagd men det gjorde inget för filmen var underhållande och så gillar jag även Masterson sen tidigare.

Filmaniac

En favorit bland mina gamla VHS -filmer. Kanonbra skådisar, (man drunknar i Mastersons ögon...) Typisk collage story om utanförskap och fighten om att synas. PS: Oljestickan är en skön scen. Dessutom diggar jag inlednings låten med sitt grymma trumlir.

tinytom

Förmodligen den bästa college filmen som någonsin gjorts med ett starkt budskap.Jag såg den för flera år sedan men har den fortfarande i minnet .Ska snart se den igen tänkte jag.Rekommenderas å det varmaste.

BeckyLou

Okej highschoolfilm men känns lite väl vuxen för sin publik. Stoltz är bra som alltid och Mastersons karaktär är tuff.
En bra film men ingen höjdare i genren