In Good Company

Handling: En medelålders man får en ung ny chef när hans företag blir uppköpt. Plötsligt gäller ett helt nytt affärstänkande på arbetsplatsen, vilket ogillas av många av de anställda.

Regissör: Paul Weitz
Philip Baker Hall
Malcolm McDowell
Selma Blair

tungspets

Jättegullig, fint soundtrack (inte originellt kanske), bra skådespel, och en film som har en bra pik och inte slutar som vanliga romantiska komedier (även om detta kanske inte var så mycket till komedi eller romantik).

Sandraaa

En bra film. Men inte någon höjdare precis.

Evenstar_92

En trea kan jag bjussa på, för dålig är den väl inte.
men den är knappast jättebra heller, handlingen är ju inte så annorlunda, viktigt för en film är ju att ha en stark handling.
Men skådespelarna gör bra ifrån sig och finns väl inte så mycket man kan klaga på mer.
En engångsfilm kanske.

nja, det är en fin berättelse som på något sätt inte sätter i verket det som den har. det blir lite monotont och speciellt då man inte uttnyttjar allt som filmen har. det är lite för enkelspårigt för mig och jag tycker filmen är naiv på ett mesigt sätt i dess försök att framstå som smart. den är inte helt igenom dålig men jag tycker att det kunde ha gjorts bättre.

tungspets

Trist och löjligt drama som trampar vatten i större delen av filmen. Skådespelet är överraskande dåligt, och soundtracket helt värdelöst. Jag irriterar mig något fruktansvärt på både Dan och Alex - Carter är en bedårande kille som förtjänar mer än så. Ytterst osympatiska karaktärer som aldrig känns trovärdiga. Filmen bättrar sig helt klart mot slutet och är faktiskt ganska rörande. Topher Grace visar här att han faktiskt HAR talang - det är bara det att han oftast väljer fel sorts roller. Jag ser gärna att han fortsätter med draman och letar riktigt djupt inom sig. Mot slutet imponerar han faktiskt så smått.
"Do you drink coffe?"
"No, uh ... Normally I just hook up to an IV, actually."

Khori

Ett tråkigt affärsdrama som aldrig väcker intresse hos tittaren. Dock välgjord enligt Hollywoodstandard, men inte mycket att ha alls.

tennisemme

Bra film med en så oemotståndlig Grace i huvudrollen. Scarlet hör också till favoriterna. Ingen film som fastnar men bra underhållning.