Robot Monster

Handling: Utomjordingen Ro-Man har lyckats döda alla av jordens människor utom sex stycken. Han beger sig till jordytan för att hitta och förgöra dessa personer, men hans arbete försvåras av att han blir kär i en jordkvinna.

År: 1953

Selena Royle
John Mylong
Gregory Moffett

C12

Satte på sin tid ett billighetsrekord, 15000 $ och endast fem dagar. Phil Tucker, regisören, sägs ha hamnat på sinnessjukhus hävdande att han skapat ett mästerverk, låt vara att han, med minimal budget, faktiskt fick till en film, något väldig få skulle lyckats med,men steget till mästerverk är ganska långt.

Lite synd med filmens slutvändpunkt egentligen, för i och med den anser jag det är mer okej att den fiktiva biten av historien är så korkad, men historien tycker jag nästan borde fått varit korkad rätt igenom med tanke på hur ful och dåligt gjord filmen ändå är.
Skrattade på mig när den yngsta dottern häver ur sig frågan: Is Alice (äldsta dottern) gonna have a date with Ro-man (rymdhjälmsgorillan i grottan) inför sin familj efter att Alice bestämt sig för att möta upp med denne och vädja om hennes och hennes familjs liv.
Sen kom ett ordentligt garv när jag insåg att pojkvännen faktiskt skulle till att bli vigd i bar överkropp, sanslöst.

Xenomorph

En av de mest kända b-filmerna som gjorts. Utomjordingen är otroligt ful. Det är en man utklädd till gorilla med tv-antennförsedd dykarhjälm på huvudet.

Filmen är svartvit