Crash

3,9

Handling: Vi får följa en grupp helt olika människor under två dagar i Los Angeles. En svart tv-regissör, en nybakad polis, en advokat och hans fru, en iransk butiksägare, två biltjuvar, två poliser som också är älskare, en mexikansk låssmed ... alla bor de i samma stad och inom de närmaste 36 timmarna kommer deras liv att sammanflätas.

Regissör: Paul Haggis
Originaltitel: Crash
Ursprungsland: USA, Tyskland
Längd: 01:40, 01:52, 01:55 (Directors Cut)
Ingår i tema: Oscar - Bästa film

Keith David
Shaun Toub
Loretta Devine

filmernas härskare

En av de absolut bästa i filmhistorien. Jag blev jämt berörd av allas agerande, alla dessa tankar och vilka konsekvenser handlingar kan få.
Filmen innehåller utmärkt regi, en omskakande och vacker story, ett mycket välskrivet manus, vacker och samtidigt cool musik, strålande skådespelare och något Paul vill säga oss. Dessa dagliga händelser är någo som Paul vill upplysa oss om.

Jag grät nästan av denna underbara filmupplevelse som handlar om mänsklighet, människors rädslor, handlingar och eftertanke.
Dessutom älskade jag scenen med bilolyckan.

Man kan helt enkelt inte göra annat än att älska detta. Om inte, är det dags att besöka en läkare.

Kom ihåg: -You think you know who you are? You have no idea...

raccoon

Jag har för mig att Magnolia är runt tre timmar (3.10?) och det gör att jag direkt saknar nåt av den här filmen. Den är för kort! Helt underbart berättande, finurligt, gripande, djupt, humoristiskt och allt det där. Saknar en timme. Men å andra sidan ska man ju sluta när man är på topp.

Musiken passar för övrigt fantastiskt bra in.

Synd att jag inte vill ge filmer femmor hit och dit, för den här är klart en kandidat till en av de bästa filmerna jag sett. Stark fyra.

Yellow

En fantastisk film som visar att världen inte bara är svart eller vit, utan att människan har både goda och onda sidor och att man inte kan veta hur man skulle reagera i olika situationer. Känslomässig och stark film som verkligen ger en tankeställare... Helt klart en av året bästa filmer som absolut ingen får missa!

Noisome

Underhållande, men förvänta dig inga skrämskott.

Antonlikemovies

En av de bästa filmerna jag sett.
Riktigt starkt drama.

Inte så bra som jag trodde. Medioker film

Otroligt känsloladdad film som har ett överdrag av sorg som ger livet en dyster färg. Det är en varienrande blandning av karaktärer och personligheter och alla har sin egna del av berättelsen. Starkaste historien tycker jag finns mellan Dillon och Newton, det var vackert och splittrade känslor i alla deras scener.

Riktigt braf ilm, bättre än väntat. Får en stark 4:a

Pesole

En av dem sämsta filmerna jag någonsin har sett, den var ju dålig med allt. tycker inte alls om den.

den här va riktigt bra..såg den för första gången sen jag såg den på bio..tung rollista som lyckas förvälta det bra..mycket oförutsebara grejer och det handlar om vardagsrasmin som sagt mycket bra film