Frihet - Den blå filmen

Musik:

Musik:

Handling: Den första filmen i trikoloren. Julie förlorar sin man kompositören och sin dotter i en bilolycka. Filmens tema är frihet, Julie har total frihet efter att hennes närmaste gått bort. Men hur kul är det?

År: 1993
Hélène Vincent
Philippe Volter
Claude Duneton

Robert_Eriksson

Det var intressant att se en film av den kända regissören Krzysztof Kieslowski, men särskilt bra tycker jag inte att den var. Flummig stämning och karaktärerna känns väldigt osympatiska, vilket gör att man inte bryr sig om hur det går för dem. Värd en tvåa.

Annorlunda och oförutsägbar berättelse, mitt betyg en knapp 4:a till denna första del i Kieslowskis färgtriologi.

Jag förstår inte hur filmer som den här kan anses som intellektuella. Tycker bara den är långtråkig och har konstig stämning. Rent ut sagt en totalt meningslös film! Usch!

Robert_Eriksson

Den vita filmen (1994)