Eye 2, The

Eugenia Yuan
Qi Shu
Jesdaporn Pholdee

the_jobe

Den var nästan exakt lika bra som ettan och får en jättestark fyra i betyg. Jag såg denna filmen två gånger två dagar i rad för att riktigt ha sett den sådär mycket som man vill göra med en riktigt bra film.

Vanligtvis brukar uppföljare handla om ungefär samma sak som ettan, och man försöker krama ut så mycket som det går från en och samma idé. Men i The Eye 2 är det tvärt om, här har man tagit en historia som skiljer sig riktigt rejält från ettan. Man behöver absolut inte ha sett ettan för att förstå denna filmen. Det är inte en fortsättning på ettan, utan en helt annan film.

Helt rätt med en klart annorlunda uppföljare... och mer drama! Gillar dessutom Nirvana och karma-temat.
Enda riktiga haken är väl titeln, med tanke på att filmen inte har någon koppling som helst till föregångaren.

Ajice

Skitläskig men samtidigt det där fina som är i första filmen, något liksom sentimentalt slut.

njaa... inte fullt lika bra som ettan. Men värd en stadig tvåa iallafall

the_jobe

Inte riktigt lika bra som första så en stark 2:a

die_hard

inte lika bra som ettan men den är bra

Replica

MYCKET läskig på sina ställen, det är så oväntat allt att man skriker till som en liten flicka ibland, men tyvärr tappar den mycket mot slutet som första filmen. Annars en bra film och asiaterna visar ännu en gång att dom kan få våra hjärtan att stanna. Stark 3a.

Eye, The (2002)
Eye 10, The (2005)