Cold Creek Manor

Handling: New York-paret Cooper (Dennis Quaid) och Leah Tilson (Sharon Stone) flyttar ut på landet för att börja ett nytt liv och renovera ett gammalt hus. Husets förre ägare erbjuder sig att hjälpa till med renoveringen, men snart börjar Cooper ana att det ligger onda avsikter bakom erbjudandet och att huset döljer en mörk och skrämmande hemlighet. En hemlighet som den förre ägaren är beredd att gå hur långt som helst för att bevara!

År: 2003

Stephen Dorff
Juliette Lewis
Christopher Plummer

sidvicious

Helt bra film, faktiskt. En svag fyra, men den är ändå värd en fyra på nått sätt. Lite småläskigt hus, men det var ingen skräckfilm direkt. Fast den var ganska så spännande också emellanåt. :)

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Riktigt spännande. Att man tror det ska vara en skräckfilm när det står definierat thriller/mysterium vittnar bara om hur stressat folk är när de inte ens kollar bakgrundsfakta kort om filmen innan. Då blir också förväntningarna därefter, vilket så klart påverkar betyget negativt.

Mja.. En helt okej thriller. Skådespelarna är väl inte direkt värda att höjas till stjärnorna men de gör ett okej jobb! Det kändes, som många här redan har sagt, att man fick gissa sig till intrigen eftersom den ligger dold under ytan.

Hygglig thriller med duktiga skådespelare.
Lite småspännande och mystiskt då och då.

Frida_OSX

Helt okej film. Skådespelarna gör ett hyfsat jobb även fast storyn kanske inte där den bästa. Lite Kuslig film av och till.

En oki bra film inte mer. Det är riktigt duktiga skådespelare med men dem får inte riktigt agera ut i denna film tycker ja och det är juh synd. Barnen stör jag mig på så himla mkt alltså, så dåliga. En godkänd film alltså.

Miss_Archive

En jättebra film, enligt mig. Spännande.

Ja, hörni ... Jag blev långtifrån förtjust i Cold Creek Manor. Dennis Quaid och Sharon Stone tillhör inte mina favoriter, och särskilt Quaid var oerhört träig och korkad. Filmen hoppar mellan kategorier utan att kunna bestämma för vad det egentligen är. Många saker i handlingen faller på att de är alldeles för otydliga och man tvingas gissa sig till en stor del av intrigen. Dale Massie var den enda karaktären som verkligen var intressant - kanske på grund av att man aldrig fick lära känna familjen.

Det största problemet med filmen är dock att varenda partikel i historien har setts tidigare. Jag brukar sällan såga en film med motiveringen att ploten har använts förut - jag bedömer de filmer jag ser utifrån sina egna förutsättningar. Men här blir det så krystat och jobbigt att jag verkligen inte står ut. Det som verkligen räddar filmen från en etta för mig är Kristen Stewart. Hon är utan tvekan en av de bästa unga skådespelarna i Hollywood och har imponerat i allt jag sett henne i. Hon var mycket bra i Suburbia (2001) och framför allt i Panic Room (2002). Stewart kan dock inte rädda ett sjunkande skepp när Quaid och Stone sitter i varsitt hörn och tjurar. Mer avtändande par har jag aldrig sett.