Stulet liv

Handling: Filmen handlar om en tonåring, spelad av Stephen Dorff som av misstag får höra sina föräldrar prata om att han är adopterad. Han blir rasande och bestämmer sig för att hitta sina riktiga föräldrar i en mindre stad långt hemifrån. Väl där blir han först vän med sonen i familjen, sin egen bror, och kommer på så sätt sin riktiga familj närmare och närmare.

År: 1990
Joan Van Ark
Stephen Dorff
David Birney

Robert_Eriksson

Påminner rätt så mycket om de fantastiska filmerna "Stulen identitet" och "Där havet slutar". Den här kommer inte riktigt upp i samma klass som dem, men är ganska intressant och helt klart sevärd.

Filmer som handlar om bortrövade barn ligger mig varmt om hjärtat. Detta är inget undantag. Otroligt intressant och gripande, med bra skådespelarinsatser! Slutet var dock lite lamt, hade gärna fått dragit ut på det lite mer. Helt klart sevärd!

dasv8481

Filmen är mycket bra med manus och skådespe- are som visar känsla, inlevelse och djup utan att det någonsin blir tråkigt. Det faktum att den är lite väl kort och abrupt och att den är lite segstartad gör att jag inte kan sätta en skön femma utan får nöja mig med en fyra. En upplevelse som man inte glömmer. Synd att filmen aldrig uppmärksam-
mades särskilt, vad jag kan minnas.