Cube Zero

Handling: En kvinna vaknar upp i en ändlös labyrint av kubformade rum. Rummen har en kall, skrämmande och spöklik atmosfär. På varje vägg sitter en lucka som leder till ett nytt exakt likadant rum. Kvinnan förflyttar sig från rum till rum och upptäcker, till sin lättnad, att det finns människor i de andra rummen. Men glädjen över att ha hittat andra människor blir kort, när de upptäcker att vissa rum är riggade med fällor vars enda syfte är att döda och lemlästa människorna på det mest grymma och plågsamma vis. Samtidigt som gruppen drastiskt minskar i antal då en efter en mördas, närmar sig ofrånkomligt sanningen om den gigantiska kuben. Vem eller vilka finns utanför? Och varför är gruppen inlåst?

Regissör: Ernie Barbarash
Originaltitel: Cube Zero
Ursprungsland: Kanada
Zachary Bennett
Stephanie Moore
Michael Riley
Martin Roach
David Huband

Ettan va helt klart bättre, jag förstog inte så mycket av vad som hände.

pizzamatte

en helt ok film med en klurig och spännande handling fast tyckte några grejer var helt obegripliga. Som killen som plötsligt kunde hoppa hur högt som helst fast helt ok film.

Jag gillar Cube konceptet. den är bättre än 2an som var grymt överdriven.

GalnaMee

Kan väl börja med att säga att jag inte har sett "originalet" Cube, men trots det fångades jag verkligen av handlingen. Väldigt dramatisk och tuff på ett pusselaktigt vis.

Denna lever inte alls upp till förväntningarna då jag blev mycket imponerad av Cube från -97. Långsökt intrig, överflödig information som gjorde alltsammans löjligt och ointressant och medelmåttiga skådespelare. Mycket taffligt slut.

ronnbackmeister

Bra uppföljare till cube, bättre än den andra uppföljaren

Jag var inget superfan till första filmen som var ett ganska intressant och spännande mysterium. Den andra uppföljaren skapar en del utveckling men är i stort sett en upprepning. Ändå rätt underhållande. Stark tvåa!

Ojojoj. Som vanligt får den här filmen en att rysa. Cubefilmerna stannar kvar långt efter att man har sett dom. Dom är verkligen rusliga och jag älskar dramatiken i dom! Skräckfilmer för pusselfreaks! :)

Cube (1997)
Cube 2 - Hypercube (2002)