Sex, hopp & kärlek

Handling: Birgit lever ett vanligt liv med sin vänliga man Lennart och deras mindre vänliga tonårsdotter Marie. När Birgits ungdomskärlek, den populäre programledaren Bertil plötsligt återvänder efter 19 år, förändras livet i ett slag. Adjö till det trygga livet! Välkommen till Birgits väckta längtan efter lust, Maries vilda hopp om att bli sedd och Lennarts envisa kamp för kärleken. Överraskande hemligheter och glödande minnen kommer snart upp till ytan och det visar sig att Birgit inte alls är den enda som längtar efter förändring.

Regissör: Lisa Ohlin
Originaltitel: Sex, hopp & kärlek
Alternativ titel:Sex hopp & kärlek
Krister Henriksson
Ing-Marie Carlsson
Lennart Jähkel

Nelly83

Tyckte denna var bra! Gripande och bra skådespelare. Krister Henriksson var väldigt bra, men även de andra. Lite förutsägbar dock. En stark trea.

Robert_Eriksson

En intressant och tragikomisk film. Lennart Jähkel är fantastisk, likaså Krister Henriksson, som jag aldrig sett bättre än så här.

Mycket intressant och verklighetstrogen. Mästerliga skådespelarinsatser. Krister Henriksson är bättre än någonsin!

m_focker

ja som sagt det var väldigt skum handling och filmen var seg vid vissa tillfällen så, nej inte den bästa film jag sett.

mkay marre

Tycker både om den och känner att den bryter av en aning från alla de andra deppade svenska draman som det görs så mycket av. Kunde ibland kännas lite för överdriven,men det var riktigt bra skådespel...så absolut sevärd.

Biopremiär: 2005-08-05