Fyra veckor i juni

Handling: Fyra Veckor I Juni handlar om mötet mellan unga Sandra och den äldre damen Lilly. Av olika skäl är Sandra och Lilly de enda som bor kvar i ett hyreshus under en totalrenovering. Båda bär på hemligheter runt ouppklarad kärlek och en oväntad vänskap växer fram mellan dem.

Regissör: Henry Meyer
Originaltitel: Fyra veckor i juni
Tuva Novotny
Ghita Nørby
Jessica Zandén

Filmen var ganska tråkig ibland,ingen röd tråd.

Evenstar_92

Vacker film.
Tuva gör som vanligt vela filmen, hon är jätteduktig.
Gillar lite halvdjupa filmer när det ligger någon gömd historia för längelänge sen.
Haha låter fånigt men.
Och om hon bara fattar vilken tur hon har, det är inte alla som stöter på en engelsktalande man utanför sitt fönster..
Stark 4:a.
(För en femma hade jag velat se mer av sista scenen mellan Lilly och Rebbecca).

Ana-Ana

Wow, vilken annorlunda film.
När jag hade sätt den tyckte jag att den var bra, men jag förstod inte varför, egentligen var det ju ingen speciell film.
Men det var den tydligen, den fängslade mig mycket, Tuva är jättebra.
Men den får ändå inte högsta, eftersom att den ändå var ganska konstig.

pizzamatte

filmen var ju inte direkt en av dem bästa filmerna jag har sett men den är helt klart värd att se

Raffset

Bra, söt, spännande film. Bra skådespeleri. En sjysst svensk rulle! Tuva Nuvotny blir alltmer min idol=) Utan att avslöja detaljer vill jag dock påpeka att vissa grejjer kunde ha skippats. Allting måste inte gå åt helvete i alla filmer.. Hähä.

paravel

Fyra veckkor i juni var en riktigt bra film med intressant handling. Tuva Novotny och Ghita Nørby är fruktansvärt bra i huvudrollerna.

Robert_Eriksson

En film som inte lyckades gripa tag i mig sådär riktigt ordentligt, men jag tycker att den är helt klart värd att se.

Biopremiär: 2005-08-19